تفاهم‌نامه همکاری صنایع‌دستی تهران و نوین چرم امضا شد

معاون صنایع دستی استان تهران، از انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری با کارخانجات و مجموعه نوین چرم در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، احسان دهقانی با بیان این نکته که این کارخانه از فعالان کیف، پوشاک و کفش هستند، گفت: این مجموعه از خوشنامان حوزه  تولید چرم هستند که توانسته‌اند مجوز رسمی فعالیت خویش را از حوزه معاونت صنایع دستی استان تهران، دریافت کنند.

معاون صنایع دستی استان تهران از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در زمینه فعالیت بیش از پنجاه هنرمند در رشته‌های مختلفی از حکاکی روی چرم، نقاشی روی چرم، تکه‌دوزی چرم، سوخت نگاری چرم و دیگر مواردی از این قبیل خبر داد و با اشاره به این نکته که بناست این هنرمندان، با انعقاد قراردادی که در استخدام نوین چرم دربیایند.

او افزود:  این مجموعه به لحاظ هنرهای سنتی ایرانی و صنایع دستی که مورد تایید اداره کل است، بناست به فعالیت خود ادامه بدهد و این روند، غلیظ و پررنگ‌تر از گذشته دنبال شود.

دهقانی، با اعلام این خبر که مقرر شد از این بعد برگزاری جشنواره های مختلف صنایع دستی، با مشارکت بخش خصوصی با جدیت بیشتری دنبال شود، ادامه داد: همچنین در راستای لاین موضوع که ما جشنواره های تخصصی صنایع دستی داشته باشیم مقرر شد ۲۰خرداد۱۴۰۳ همزمان با روز ملی صنایع دستی جشنواره ای تخصصی را با محوریت این موضوع در حوزه تخصصی صنایع چرم و با حمایت مالی مجموعه نوین چرم برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112701962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha