مناسب فرهنگی روابط گردشگری کرمانشاه و سلیمانیه را افزایش می‌دهد

رئیس دفتر آژانس‌های گردشگری استان سلیمانیه عراق گفت: نقاط مشترک و مناسبات فرهنگی به توسعه روابط گردشگری استان کرمانشاه و استان سلیمانیه کمک می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، عطا انور روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در بازدید از غرفه استان کرمانشاه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، بابیان اینکه تا کنون ۳ بار از نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری تهران شرکت کرده است، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که روابط ایران و اقلیم کردستان عراق بیشتر شود.

رئیس دفتر آژانس‌های گردشگری استان سلیمانیه عراق، گفت: کرمانشاه و سلیمانیه عراق علاوه بر هم مرز بودن از لحاظ زبان و فرهنگ نیز نقاط مشترکی دارند که روابط دوستی و گردشگری این دو استان را بیشتر می‌کند.

 او با اشاره به اینکه در حال حاضر با کرمانشاه تبادل گروه‌های گردشگری داریم تاکید کرد: ما علاقمند به توسعه این رفت و آمدها و تحکیم روابط دیرین هستیم.

استان کرمانشاه با دارا بودن مرز مشترک با بخش اقلیم کردستان و بخش عربی عراق از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه توسعه مناسبات تجاری و گردشگری با کشور عراق برخوردار است.

توسعه گردشگری سلامت یکی از محورهای اصلی مبادلات گردشگری کرمانشاه با این حوزه است که در سال‌های اخیر رو به افزایش است.

در استان کرمانشاه ۳۰ تخت آی پی دی ویژه گردشگری سلامت در بیمارستان‌های شهر کرمانشاه دایر شده است.

در چند سال اخیر فم‌تورهای متعددی برای آشناسازی دفاتر خدمات مسافرتی کشور عراق با ظرفیت‌های گردشگری استان کرمانشاه برگزار شده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402112701966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha