گلیم کرمانشاه یکی از تولیدات پر طرفدار سبد صادراتی غیرنفتی ایران است

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: گلیم کرمانشاه یکی از تولیدات پرطرفدار سبد صادرات غیرنفتی کشور در حوزه صنایع‌دستی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، فرزاد اوجانی روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور در غرفه کرمانشاه در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، با تاکید بر اینکه کرمانشاه به ویژه در رشته جذاب و پرمخاطب گلیم‌بافی نقش پر رنگی دارد، عنوان کرد: هنرمندان رشته‌های بومی و با اصالت در غرفه کرمانشاه آثار فاخر خود را در معرض دید گذاشته‌اند.

 مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: گلیم یکی از محصولات پرطرفدار در سبد صادراتی غیرنفتی به شمار می‌رود و در حوزه صادرات یکی از صادرات خوب و موفق بافته‌های داری و زیراندازها است.

 او در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان با هنرمندان کمک کرد، اظهار کرد: هنرمندان برای تولید محصولات فاخر خود متحمل مشقت بسیار می‌شوند. باید بتوانند از نتیجه این تلاش بهره‌مند شوند.

اوجانی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با توانمندسازی و افزایش قدرت بخش خصوصی به عنوان بازوی اجرایی برای کمک به بازاریابی و توسعه کسب و کارهای بین‌الملل حوزه صنایع‌دستی برسیم، تصریح کرد: کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند و مقام معظم رهبری نیز دستور ویژه برای مشارکت بخش خصوصی دارند.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه کشورهای موفق در حوزه صادرات صنایع‌دستی موفقیتی بدست نیاوردند مگر با حضور بخش خصوصی قوی، تصریح کرد: قریب ۸ ماه است که از همه توان خودمان استفاده می‌کنیم که بخش‌های خصوصی توانمند را که برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی علاقه‌مند هستند را کنار هم جمع کنیم تا با کمک این بخش‌های توانمند گام‌های موثری در حوزه صنایع‌دستی برداشت.

او اتصال ادبیات بازار و واحدهای صنفی به واحدهای تولیدی صنایع‌دستی را یکی دیگر از سیاست‌های این حوزه برشمرد و تاکید کرد: تولیدکنندگان صنایع‌دستی ارزشمند و فاخر با تعاملات خوبی که با اتحادیه‌های صنفی مرتبط خواهند داشت پس از این شاهد عرضه محصولات استان در واحدهای صنفی سراسر کشور خواهیم بود.

بخش مهمی از غرفه استان کرمانشاه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به معرفی صنایع‌دستی استان و کارگاه آموزشی هنرمندان استان اختصاص داشت.

کرمانشاه دارای ۳ شهر و یک روستای ملی در حوزه صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112701984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha