رونق گردشگری فقط در دولت سیزدهم امکان‌پذیر است/ با حضور مهندس ضرغامی روزهای خوبی در انتظار صنعت گردشگری است

رئیس مجمع تشکل‌های ملی گردشگری گفت: حضور مهندس ضرغامی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسیار اهمیت دارد و با وجود این وزیر می‌توان به پیشرفت گردشگری امیدوار بود.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، حرمت‌الله رفیعی امروز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲  در پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سفرای کشورهای خارجی و بیش از ۹۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری در محل سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: راهنمایان گردشگری جزو بهترین افراد جامعه هستند و من از راهنمایان گردشگری به‌عنوان سنگرسازان  بی‌سنگر یاد می‌کنم.

او افزود: ایران ما سرشار از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری است و معرفی این ظرفیت‌ها و جذب هرچه بیشتر گردشگری کار مهمی است که راهنمایان گردشگری انجام می‌دهند.

او در ادامه با اشاره به مطالبات مجمع تشکل‌های ملی گردشگری اظهار کرد: گردشگری جای نق زدن نیست بلکه محلی برای مطالبه به حق خواسته‌ها است. ما موضوعات خود را به دولت و مسئولان گفته‌ایم و موضوعات مرتبط با حوزه گردشگری و راهنمایان از سوی مدیران بخش دولتی و خصوصی دنبال می‌شود.

رفیعی با قدردانی از تلاش‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: من قبلا هم گفته‌ام اگر با این وزیر، گردشگری سروسامان یابد کار درست خواهد شد در غیر این صورت از افراد دیگر انتظاری نیست. من شاهد تلاش‌های مهندس ضرغامی هستم و موضوعات را به خوبی از رئیس‌جمهوری و دولت پیگیری می‌کند.

رئیس مجمع تشکل‌های ملی گردشگری خاطرنشان کرد: من در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری موضوعات و مسائل مرتبط با حوزه گردشگری خصوصا راهنمایان گردشگری را مطرح کردم و امید دارم با پیگیری‌های مهندس ضرغامی، شاهد به نتیجه رسیدن این مطالبات باشیم. 

رونق گردشگری در دولت سیزدهم

محسن حاجی‌سعید رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری نیز در این مراسم در سخنانی گفت: این گردهمایی بزرگترین گردهمایی راهنمایان جهان در سال ۲۰۲۴ است.

او افزود: بیمه هزاران راهنمای گردشگری، استقرار راهنمایان گردشگری در ایام نوروز، مشارکت راهنمایان گردشگری در رویدادهای بین‌المللی، اختصاص تابلو راهنما در اماکن گردشگری و ... از مهمترین دستاوردهای ما در سال‌های اخیر است.

او خاطرنشان کرد: همچنین احیای گردشگری بعد از کرونا، لغو روادید با ۳۳ کشور و تلاش برای تصویب ۲ روزه شدن تعطیلات آخر هفته و ... از مهمترین اقدامات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم است. 

در این نشست سفرای کشورهای اسپانیا، نروژ، عربستان، نیوزلند و چک و نیز دبیرکل اکو حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112701986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha