سامانه برخط گردشگری خوزستان رونمایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: سامانه برخط معرفی تأسیسات گردشگری خوزستان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران طی آیینی باحضور مسوئلان رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده در آیین رونمایی از این سامانه در آخرین روز هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: خوزستان اولین استانی است که سامانه برخط گردشگری جامع خود را راه‌اندازی کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان تصریح کرد: این سامانه به وسیله یک بارکد، امکان دسترسی آسان و سریع مردم به اطلاعات مربوط به تأسیسات گردشگری از جمله هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، بوم‌گردی‌ها، رستوران‌های سنتی، مجتمع‌های خدمات رفاهی، مجتمع‌های بین‌راهی، مراکز تفریح و جاذبه‌های گردشگری استان را فراهم می‌کند.

او با بیان این‌که سامانه یادشده به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی قابل دسترسی است، ادامه داد: بارکد این سامانه در کتابچه‌ها و کارت‌های ویزیت هتل‌ها و تجهیزات گردشگری قرار داده شده است و مسافران می‌توانند با استفاده از آن به راحتی به همه خدمات، امکانات و جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان دسترسی یابند.

ارسطوزاده توضیح داد: این سامانه حاوی اطلاعات کاملی از جمله تعداد اتاق‌ها و عکس‌های هتل‌ها است و به صورت آلبومی جاذبه‌های گردشگری را به همراه توضیحات آن‌ها نمایش می‌دهد، به عنوان مثال، اگر کاربران می‌خواهند جاذبه‌ گردشگری خاصی را مشاهده کنند، می‌توانند به راحتی اطلاعات مربوط را در این سامانه بیابند.

او با بیان این‌که در مراسم رونمایی از این برنامه مسلم شجاعی مدیرکل دفتر بازایابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور داشت، افزود: امیدواریم این سامانه به طور کامل به مردم خدمات ارائه دهد و آن‌ها بتوانند به راحتی به اطلاعات مختلف گردشگری استان دسترسی یابند.

شجاعی درباره ضرورت ایجاد این نوع سامانه‌ها و خلاقیت‌های جدید در حوزه گردشگری گفت: استان خوزستان دارای ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری است و با تلاش‌های صورت‌گرفته، امیدوارم که به جایگاهی که شایسته است دست یابد.

او تأکید کرد: سامانه برخط معرفی تأسیسات گردشگری خوزستان به عنوان یک ابتکار نوآورانه در حوزه گردشگری، نشان‌دهنده این است که استان خوزستان به منظور جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری، از فناوری‌های روز استفاده می‌کند.

مدیرکل دفتر بازایابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: این سامانه امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات مربوط به تأسیسات گردشگری را فراهم می‌کند و در راستای تسهیل و ارتقای تجربه گردشگران و مسافران کمک شایانی می‌کند.

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در ۲۰ سالن و ۶۰ هزار مترمربع و با ۹۸۲ غرفه در ۳۰ هزار مترمربع غرفه‌سازی شده بود و تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ پذیرای مردم، بازدیدگان و گردشگران بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha