جهانی شدن هگمتانه، دروازه‌ای به سوی تعاملات گسترده تجاری، اقتصادی و فرهنگی با جهانیان است

هیئت تجاری ازبکستان پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه از سایت تاریخی هگمتانه در استان همدان که پرونده جهانی شدن آن در یونسکو در حال بررسی است، بازدید کردند.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده در حاشیه بازدید هیئت تجاری ازبکستان گفت: جهانی شدن هگمتانه، دروازه‌ای به سوی تعاملات گسترده تجاری، اقتصادی و فرهنگی با جهانیان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: همدان تاریخی‌ترین استان کشور است که با جهانی شدن هگمتانه و تبدیل شدن به مقصدی جهانی در صنعت گردشگری ظرفیت‌های بسیاری برای تعاملات اقتصادی و گردشگری با جهان دارد.

او در ادامه با اشاره به ۱۸۰۰ اثر تاریخی در استان همدان، عنوان کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی برای همکاری حوزه گردشگری بین همدان و ازبکستان وجود دارد و بازدید از هگمتانه جهانی که هویت و تمدن چند هزار ساله ایران در دل همدان است، زمینه مناسبی برای شناخت بیشتر این ظرفیت‌ها را ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول آمادگی میراث‌فرهنگی استان همدان را برای توسعه همکاری‌های بیشتر فیمابین اعلام کرد و گفت: همدان از مقاصد گردشگران خارجی است و امیدواریم مراودات جدید میان طرفین در همدان و ازبکستان علاوه بر برقراری تعاملات تجاری منجر به ارتباطات فرهنگی نیز شود.

معصوم‌علیزاده همچنین ضمن اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در حوزه گردشگری همدان از سرمایه گذاران ازبکستانی علاقمند به این حوزه دعوت کرد تا از این فرصت ویژه در گردشگری همدان استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha