معرفی ظرفیت بوم‌گردی‌های استان همدان با هدف جذب سرمایه‌گذار و گردشگری در نمایشگاه هفدهم

عضو جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان همدان گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری در حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در هفدهمین نمایشگاه گردشگری با هدف جذب سرمایه‌گذار و گردشگری توسط جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌‎های بوم‌گردی استان همدان در غرفه همدان انجام شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، امین بهرامیان پنجشنبه ۲۶ بهمن در حاشیه نمایشگاه گردشگری تهران افزود: در حال حاضر ۲۷ اقامتگاه بوم‌گردی در استان همدان در حال بهره‌برداری هستند که هفت مورد از آنها طی دو سال اخیر افتتاح شده‌اند.

عضو جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان همدان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی‌ها نیازمند حمایت بیشتر دولت است، اظهار کرد: توجه به این مهم موجب رونق گردشگری، اشتغال‌آفرینی، پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها و تقویت معیشت روستاییان را با خود به همراه خواهد داشت.

مدیر اقامتگاه بوم‌گردی حاجی اسماعیل  با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتی در بخش گردشگری تاثیر بسزایی در تحقق رشد اقتصادی دارد، افزود: تمامی شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان همدان استعداد جذب گردشگر را دارند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و این مهم نیازمند حمایت‌های دولت در تامین زیرساخت و تبلیغ بوم‌گردی‌هاست.

استان همدان دارای ۲۷ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و میهمان‌سرا، ۱۴ میهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، چهار هتل‌ آپارتمان، هفت مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک متل، ۶۴ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶ مرکز پذیرایی بین‌راهی و ۱۷ سفره‌خانه سنتی فعال است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha