تجربه موفق حضور خراسان شمالی در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران

امسال در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته به گواه مقامات کشوری و استانی، هم‌وطنان و متخصصین حوزه گردشگری، غرفه خراسان شمالی متفاوت‌تر از همیشه و باهدف سرزندگی، شوق، صمیمیت و همدلی را به نمایش گذاشت.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در یادداشتی نوشت: استقبال بی‌نظیر توأم با شوروشعف بازدیدکنندگان نشان از رضایت، علاقه‌مندی و ایجاد هیجان برای بازدیدکنندگان از زیبایی‌ها و جاذبه‌های میراث ملموس، ناملموس و طبیعی استان راه به همراه داشت.

استان خراسان شمالی با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند برای حضور و بهره‌گیری از سیاست‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی معاونت گردشگری و استفاده از حضور اقوام ترک، ترکمن، کرد، فارس و تات با پوشش‌های محلی، ارائه ورکشاپ فرش دوروی ابریشم ترکمن، صنایع‌دستی، محصولات غذایی و موسیقی بخشی‌های شمال خراسان (که در سال ۲۰۱۰ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد)، استفاده از راهنمایان گردشگری در بخش‌های صنایع‌دستی، فرش، کودک، غذا، اکوتوریسم و... و هم چنین غرفه‌آرایی بهره گرفته از معماری اصیل ایران اسلامی منطقه و ارائه تصاویر جذاب و پخش کلیپ‌های متنوع معرفی استان توانست گام مهمی در جهت معرفی جاذبه‌های فرهنگی تاریخی و طبیعی استان بردارند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، فرصتی شد برای تبادل تجربه در حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی فی‌مابین استان‌های کشور، بخش خصوصی، رسانه‌های تخصصی و سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط و مؤثر توسعه صنعت گردشگری، کارشناسان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قالب نشست‌های تخصصی و گفتگوهای رودررو در انتقال تجارب نقش زیادی ایفا کردند.

یکی دیگر از نکات مهم حضور استاندار هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران، حضور شهرداری‌ها، شورای اسلامی شهر و روستا و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بود که مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

باتوجه‌به سیاست‌های توسعه‌ای دولت مردمی در توجه به حوزه مهم گردشگری به‌عنوان صنعت پیشران و اجرای برنامه‌های متنوع در آینده نزدیک این صنعت بیش‌ازپیش موجبات ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار برای خراسان شمالی را فراهم خواهد ساخت.

نکته آخر، توجه به موضوع حضور رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری تهران است که باعث جلب‌توجه ویژه به این رویداد مهم گردشگری و افزایش حضور بازدیدکنندگان و رونق نمایشگاه را نسبت به سنوات گذشته به ارمغان آورد.

اید است با این تجارب ارزشمند و همراهی دستگاه‌های اثرگذار در توسعه گردشگری استان، سال‌های آینده در این‌گونه رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی بتوانیم توانمندی‌های استان خراسان شمالی را معرفی کرده و حضور گردشگران، سرمایه‌گذاران و متخصصین گردشگری را در استان فراهم آوریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha