گردشگری مصداق اقتصاد مقاومتی است

رئیس باشگاه گردشگری فرهنگی یونسکو گفت: گردشگری یک صنعت مردم‌پایه بوده و مصداق اقتصاد مقاومتی است که با حداقل سرمایه حداکثر بهره‌وری را به دنبال دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمدرضا مجیدی روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، بیان کرد: خراسان جنوبی در این دوره از نمایشگاه حضور بسیار پررنگ‌تری نسبت به سنوات گذشته داشته است.

رئیس باشگاه گردشگری فرهنگی یونسکو با بیان این که این رویدادهای ملی و بین‌المللی به بسترسازی جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران کمک‌شایانی می‌کند افزود: معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های استان گامی مهم و تأثیرگذار در توسعه اقتصاد گردشگری است.

مجیدی اظهار کرد: امروزه برای رهایی از اقتصاد تک بعدی باید در بکارگیری ظرفیت‌های مغفول در کشور اقدامات برنامه‌ریزی شده و درستی انجام شود که یکی از این ظرفیت‌ها گردشگری است.

او بر لزوم همکاری میراث‌فرهنگی با بخش‌های تعاونی و خصوصی تأکید کرد و ادامه داد: گردشگری یک صنعت مردم‌پایه بوده و مصداق اقتصاد مقاومتی است که با حداقل سرمایه حداکثر بهره‌وری را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha