برگزاری نمایشگاه گردشگری، فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت های گردشگری کشور به جامعه جهانی است

استاندار اردبیل گفت: برگزاری نمایشگاه گردشگری، فرصت مغتنمی بود که بتوانیم این ظرفیت های عظیم را به مردم داخل کشور و یا مردم خارج از کشور، جوامع بین المللی و فعالان این معرفی کرده و این توانمندی ها را ارائه کنیم.

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری میراث آریا در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی درخصوص تاثیر برگزاری این نمایشگاه گفت: یکی از ظرفیت های کشور ما، ظرفیت های حوزه کردشگری است اما ایراد بزرگ و مهم کار ما این است که نتوانستیم این ظرفیت ها را به خوبی بشناسانیم چراکه هنوز نتوانسته ایم با آن آن قواعد و چارچوبی که در بازاریابی بزرگ دنیا وجود دارد، خودمان را همراه کرده و این قواعد را در کشور اجرایی کنیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه گردشگری، فرصت مغتنمی بود که بتوانیم این ظرفیت های عظیم را به مردم داخل کشور و یا مردم خارج از کشور، جوامع بین المللی و فعالان این معرفی کرده و این توانمندی ها را ارائه کنیم.

عاملی همچنین ادامه داد: امسال در استان اردبیل که خود پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بود، یک تجربه بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. با توجه به اینکه برخی محدودیت ها و مشکلاتی داشتیم اما با تلاش همکاران در وزارت میراث فرهنگی، وزارت امور خارجه و همکاران فعال این حوزه به خوبی اجرا شد و به نتیجه رسید.

وی در ادامه توضیح داد: امروز شاهد بودیم که می توان این ظرفیت ها و توانمندی ها را در عرصه بین المللی نمایان و ارائه کرد. امسال در حوزه رشد توریست خارجی و افزایش گردشگر بین المللی در کشور، رتبه نخست را کسب کردیم. در حوزه کسب و کارهای حوزه گردشگری، ارزش اقتصادی فعالیت های این مجموعه ها نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر بود.

به گفته استاندار اردبیل، تمامی این موفقیت ها نشان دهنده این است که اگر بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای معرفی این ظرفیت ها در عرصه های بین المللی داشته باشیم؛ قطعا از لحاظ اقتصادی نیز ارزش بالایی برای کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha