ارتقاء فعالیت های حوزه گردشگری سلامت حمایت حداکثری می طلبد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر اندازه حضور گردشگران سلامت در کشور بیشتر شود، جایگاه و توجه به جریان گردشگری سلامت در کشور افزایش پیدا می کند.

سعید کریمی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا با اشاره به اینکه ایران در زمینه پزشکی جز پیشرفته ترین کشورهای دنیا است، گفت: اصلا نیاز نداریم که بخواهیم بیماری را از ایران به کشورهای دیگر بفرستیم اما کشورهای زیادی هستند که بیماران خود را برای درمان به ایران اعزام می کنند تا در ایران درمان شوند. سال گذشته ۱۲۰۰ هزار گردشگر خارجی صرفا به قصد درمان به ایران آمدند و درمان شدند و نزدیک به یک میلیون دلار درآمدزایی برای کشور داشته است.

وی افزود: بحث گردشگری سلامت صرفا خدمت به افراد خارجی نیست بلکه از درآمدی که به دست می آید برای ارتقا جایگاه بهداشت و درمان در کشور استفاده می کنیم. هر اندازه حضور گردشگران سلامت در کشور بیشتر شود، جایگاه و توجه به جریان گردشگری سلامت در کشور افزایش پیدا می کند. همچنین از این طریق می توان توانمندی و ظرفیت های گردشگری حوزه سلامت را به جامعه بین المللی شناساند و از این ظرفیت عظیم بهره مند شویم.

به گفته کریمی، پزشکان ایرانی جز بهترین پزشک های دنیا هستند و مراکز بسیار پیشرفته پزشکی در کشور داریم که در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که فرصتی برای حضور و معرفی این ظرفیت ها است، حضور پیدا کرده اند تا توانمندی هایشان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اقدامی که باید انجام بدهیم، هماهنگی و تعامل بیشتر با وزارت میراث فرهنگی و کردشگری و حوزه وزارت خارجه است تا همکاری های بیش از این داشته باشیم؛ البته تفاهم نامه هایی آماده است تا شرایط رو به بهترشدن حرکت کند و امیدوارم بتوانیم از این پتانسیل به بهترین نحو بهره مند شویم.

وی درخصوص بار علمی هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و مقایسه آن نسبت به دوره های گذشته بیان کرد: نکته قابل توجه رشد و حضور چشم گیر بیمارستان ها و دانشگاه ها است. درحال حاضر ۵۰ تا از بیمارستان های درجه یک کشور و تمام دانشگاه های بزرگ کشور در این نمایشگاه حضور داشته و غرفه دارند.

کریمی همچنین توضیح داد: اساتید به نامی در زمینه پزشکی داریم که بسیاری از آن‌ها برند بین المللی هستند که اگر اسم آن‌ها را ببریم، آن ها را می شناسند. وقتی از بیمارستان ها می پرسیدم که چطور بیماران را جذب می کنند، بیان می کردند که یکی از مهم ترین راه ها این بود که بیماران به پشتوانه نام برند پزشکان به دنبال آن ها می آیند. البته صرفا نباید به این جریان اکتفا کنیم بلکه در کنار اساتید به نام و متبحری که داریم در زمینه تبلیغات نیز به خوبی عمل کنیم تا کشورهای دیگر آن ها را بشناسند و خدمات خوب و استانداردی ارائه بدهیم تا پس از اینکه درمان شده و به کشورشان بازگشتند، بتوانیم پیگیری حال شان را انجام بدهیم؛ وقتی تمام این مجموعه تکمیل باشد در این زمینه پیشرفت خواهیم کرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص حمایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند پیشرفت گردشگری سلامت در کشور عنوان کرد: در همین دو ساله تعداد مجوزهای گردشگری سلامت که صادر کرده ایم، دوبرابر شده است. یعنی درحال حاضر ۲۹۰ تا مجوز IPD داریم؛ درحالی که قبل از ما نصف این تعداد بوده است. این جریان یک کار جهادی است چراکه این مراکز باید ارتقا پیدا کرده و تجهیز شوند و قطعا حمایت های حداکثری را می طلبد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha