اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام برگزار شد

اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام ویژه نوروز ۱۴۰۳ و با هدف برنامه‌ریزی و چگونگی اجرای برنامه‌ها در استانداری ایلام برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان روز ۳۰ بهمن ماه به ریاست سعید هژبری معاون امور عمرانی استانداری، فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام و دیگر مدیران دستگاه‌های عضو ستاد در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین با مطلوب ارزیابی کردن این جلسه اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و آغاز سال جدید می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد با هماهنگی، هم‌افزایی و تشریک مساعی برای خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

شریفی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: برای حفظ شأن جایگاه ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد و برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه ها در لیالی قدر نیز تعطیل می‌شوند.

او اضافه کرد: استان ایلام به عنوان یک استان چهار فصل با نام عروس زاگرس و پایتخت خادمین سیدالشهدا در کشور شناخته‌شده که هرساله میزبان خیل کثیری از زائرین حسینی از مناطق مختلف کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: با توجه به اینکه سال گذشته بیش از ۳ میلیون مسافر و گردشگر به استان ورود کردند، امسال نیز تمامی زیرساخت‌های گردشگری در استان فعالیت خود را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود آمار گردشگران نوروزی امسال نسبت‌ به سال‌ گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

شریفی در ادامه گفت: بر این باوریم که برای بالندگی و رونق صنعت گردشگری و صیانت از میراث‌فرهنگی و ترویج صنایع‌دستی باید آگاهی و دانش جامعه را بالا برد و رسانه‌های استان بهترین ابزار و منبع برای تحقق این موضوع است.

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در اولین نشست ستاد اجرایی  خدمات سفرهای نوروزی استان اظهار کرد: فروش صنایع‌دستی برای بخش خصوصی موجب درآمد پایدار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خواستار آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد برای ارائه خدمات و حفظ امنیت گردشگران شد و تأکید کرد: جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، مدیریت حفاری‌های سطح شهر و رفع نواقص مبلمان شهری در کنار شست‌وشوی داخل تونل‌های آزادی و کربلا در دستور کار قرار گیرد.

هژبری افزود: نظافت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی و استقرار پلیس راهور و هلال احمر در محورهای مواصلاتی از نیازهای گردشگران در ایام نوروز هستند.

او بقای متبرکه استان را ظرفیت مناسبی برای ارائه خدمات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دانست و ادامه داد: نمازخانه‌ها و مساجد باید کاملاً آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی باشند می‌طلبد دستگاه‌های مرتبط از این مساجد و نمازخانه‌ها بازدید و سرکشی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خواستار فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برپایی نماز جماعت در کنار پایگاه‌ها و غرفه‌های گردشگری شد و ادامه داد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، باید به گونه‌ای عمل کرد که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

هژبری با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند یکی از پیشران‌های اقتصادی استان باشد که در این زمینه باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: زیباسازی فرودگاه و معرفی جاذبه‌ها در این فضا بسیار موثر است که انتظار می‌رود با نصب تابلوها، المان‌ها، بنرها و توزیع بروشورها اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha