کشف سکونتگاه باستانی ساکسون‌ها در زیر نگارخانه ملی لندن

باستان‌شناسان در انگلستان، یک پایگاه سکونت قوم ساکسون ها متعلق به قرن هفتم میلادی را در زیر نگارخانهٔ ملی لندن (London's National Gallery) کشف کردند.

به گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان انگلیسی موفق شدند یک سکونتگاه متعلق به ساکسون‌های قرن هفتم میلادی را زیر نگارخانه ملی لندن پیدا کنند. این سکونتگاه بخش جدیدی از شهر لاندن ویک (Lundenwic) یک مرکز شهری پررونق در غرب شهر روم باستان لاندنیوم (Londinium) است و این کشف جدید، کمک قابل توجهی به روایت تاریخی لندن می‌کند.

کشف سکونتگاه باستانی ساکسون‌ها در زیر نگارخانه ملی لندن

در زیر قلب دنیای هنر لندن (نگارخانهٔ ملی لندن) باستان شناسان برشی از تاریخ گذشته یک شهر قدیمی را کشف کرده اند که پیش بینی می شود وسعت آن بیش از یک هکتار باشد.

این سکونتگاه که تا پیش از این ناشناخته بود و قدمت آن به ۱۳۰۰ سال قبل بازمی‌گردد، در حفاری برای احداث یک تونل جدید کشف شد. 

سکونتگاه لاندن وی، یک مرکز شهری شلوغ متعلق به به قوم ساکسون‌ها در غرب شهر رومی قدیمی لاندنیوم بود، که نشان می‌دهد که این منطقه مدت‌ها پس از ترک رومی‌ها هنوز رونق داشته است.

ساکسون‌ها، قبیله‌ای ژرمنی بودند، که پس از تضعیف و خروج رومیان از لندن، در این منطقه سکنی گزیدند. این سکونتگاه در قرن هشتم شکوفا شده است و منعکس کننده دوره‌ای از گسترش شهر با معماری چوبی و آجری در کنار رودخانه تایمز بود که به عنوان مرکز تجارت در انگلستان قدیم عمل می‌کرد. 

کشف سکونتگاه باستانی ساکسون‌ها در زیر نگارخانه ملی لندن

با این حال، در قرن نهم میلادی، تهدید حملات وایکینگ‌ها مجددا منجر به ترک سکونت در شهر لاندن ویک شد و باعث شد ساکنان آن به دنبال امنیت به سمت شرق انگلستان سوق پیدا کنند.

یافته‌های باستان شناسی در این مکان چیزهای زیادی را در مورد گذشته آن نشان می‌دهد. آثاری مانند بقایای سفال ها و ظروف، ابزار تزیینی، دیوارها، آتشدان‌ها، چاله‌ها، خندق‌ها و نهشته‌های تسطیح شده کشف شد که نشان‌دهنده تغییراتی در مالکیت زمین در طول زمان است. تاریخ‌گذاری رادیوکربن نیز سکونت در این مکان بین سال‌های ۶۵۹ تا ۷۷۴ پس از میلاد را تایید کرد.

کشف سکونتگاه باستانی ساکسون‌ها در زیر نگارخانه ملی لندن

در کنار بقایای ساکسون ها، باستان شناسان بخشی از دیوارهای پس از قرون وسطی در این منطقه را نیز کشف کردند که قدمت آن به قرن هفدهم یا هجدهم بازمی‌گردد. این یافته‌ها به طور قابل توجهی به روایت تاریخی لندن کمک می‌کند. 

بنابر اعلام استفن وایت، باستان‌شناس مؤسسه باستان‌شناسی کالج دانشگاهی لندن (UCL) که سرپرستی حفاری در این پایگاه را بر عهده دارد، کاوش‌ها در این محوطه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود چندین ماه به طول بیانجامد.

کشف سکونتگاه باستانی ساکسون‌ها در زیر نگارخانه ملی لندن

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha