شکایت میراث‌فرهنگی اردبیل از عاملان آسیب به آثار تاریخی در تبلیغات انتخاباتی

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل از شکایت اداره کل میراث‌فرهنگی از عاملان آسیب به آثار تاریخی در تبلیغات انتخاباتی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی امروز ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از عاملان آسیب به آثار تاریخی در تبلیغات انتخاباتی شکایت می‌کند.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: طی روزهای گذشته شعارنویسی و چسباندن پوسترهای تبلیغاتی بر روی برخی از آثار تاریخی به ویژه در پل‌های تاریخی مرکز شهر مشاهده شده است که در یک مورد شکایت از عاملان این شعارنویسی تحویل مراجع ذی‌صلاح شده است.

او تاکید کرد: بناها و پل‌های تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند و حفاظت از این آثار وظیفه همگانی است که کاندیداهای انتخابات و فعالان ستادهای تبلیغاتی آنها باید به این موضوع توجه داشته و از آسیب رساندن به آثار تاریخی جلوگیری کنند.

دباغ عبداللهی ادامه داد: اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل با توجه به تعدد آثار و پراکندگی آنها در سراسر استان توانایی حفاظت فیزیکی از همه آثار را ندارد و از هم استانی‌های عزیز درخواست داریم در حفاظت از این آثار با اداره کل میراث‌فرهنگی همکاری کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف پیگیری قانونی از سوی اداره کل انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120700284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha