تامین زیرساخت‌ها لازمه اصلی توسعه گردشگری اردبیل است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با وجود ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، تأمین زیرساخت‌ها لازمه اصلی توسعه این صنعت در استان اردبیل است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز دوشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، گفت: با وجود ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، تامین زیرساخت‌ها لازمه اصلی توسعه این صنعت در استان اردبیل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: از جمله چالش‌های مهم استان نبود خطوط پرواز خارجی و افزایش پروازهای داخلی، نبود دسترسی به آزاد راه و عدم تکمیل خط راه آهن است که درصورت تامین این زیرساخت‌ها شاهد تاثیر بسزای آنها در گردشگری استان خواهیم بود.

او تاکید کرد: بسته بودن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و عدم اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری صنعتی نیز از دیگر عوامل موجود بر سر راه توسعه صنعت گردشگری استان است چرا که با فعال بودن مرز زمینی می‌تواند سهم گردشگر خارجی استان را به میزان چشم‌گیری افزایش دهد.

محمدی ادیب ادامه داد: در یک سال گذشته و با توجه به عملکرد خوب استان در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی زمینه خوبی برای جهش صنعت گردشگری در استان ایجاد شده است که این امر نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120800321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha