گردشگران استان فارس در دام تورهای مسافرتی غیرمجاز نیفتند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی غیرمجاز در فضای مجازی تأکید کرد: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی و افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی در فضای مجازی، گردشگران مراقب تورهای مسافرتی غیرمجاز باشند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی گفت: به‌تمامی علاقه‌مندان به سفر توصیه می‌شود، قبل از خرید تورهای مسافرتی به بررسی و استعلام صلاحیت افراد از مراجع ذی صلاح و استفاده از آژانس‌های دارای مجوز اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: علاقه‌مندان به خرید تورهای مسافرتی به‌محض مشاهده آگهی و تبلیغات یک تور باید اسم، نشانی و مجوزهای آژانس مربوطه را بررسی کرده و با دفتر آن آژانس یا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای احراز هویت و اهلیت آن تماس بگیرند و در صورت امکان، به‌صورت حضوری در دفتر آژانس نام‌نویسی کنند.

او بابیان اینکه استفاده از این تورهای بی‌نام‌ونشان و غیر معتبر ممنوع است و در صورت بروز مشکل در اجرای تورها به هیچ فرد و مرجعی پاسخگو نیستند، تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوزدار هزینه اجاره و مالیات می‌پردازند و همواره تحت رصد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر دستگاه‌های نظارتی هستند و مهم‌تر از این‌ها در قبال هر اتفاقی مسئول و پاسخگو هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوزدار در فارس و زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند و در هر آژانس برای سه تا چهار نفر مشاغلی از جمله مدیرعامل، مدیر فنی و فروشنده اشتغال ایجاد شده است اما آژانس‌های غیرمجاز بدون ضابطه فعالیت دارند.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: گردشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اسامی دفاتر مجاز و عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس به آدرس https://www.attaf.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120800334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha