کشف محل حفاری غیرمجاز در جوار اثر ثبتی قلعه بختک ملکان

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی از کشف محل حفاری غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب و سایر ابزارآلات حفاری در جنب اثر ثبتی قلعه بختک شهرستان ملکان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: طی انجام گشت تلفیقی عوامل نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملکان از اثر ثبتی قلعه بختک در این شهرستان، مکان حفاری غیرمجاز در جنب این اثر تاریخی کشف شده و موضوع با حساسیت ویژه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با پیگیری‌ عوامل نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملکان، امکان بازدید از خانه‌باغ مجاور این اثر ثبتی و تاریخی با دستور مقام قضایی صورت پذیرفت که در طی این بازدید، ابزارآلات حفاری غیرمجاز شامل یک دستگاه فلزیاب و ابزارآلات حفاری توسط عوامل یگان حفاظت در این خانه‌باغ کشف و ضبط شد.

او افزود: متهم به‌همراه یک دستگاه فلزیاب و ابزارآلات حفاری غیرمجاز مکشوفه برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی دلالت داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120800349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha