تکمیل ظرفیت تخت‌های اقامتی دزفول/ آمادگی دزفول برای استقبال از گردشگران نوروزی

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: استقبال از ظرفیت‌های گردشگری دزفول به حدی است که از ۳۰ آبان ماه امسال تمام ظرفیت تخت‌های اقامتی دزفول پر است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علیرضا خردمند با اعلام آمادگی شهرستان دزفول برای میزبانی از گردشگران و میهمانان نوروزی افزود: علاوه بر شهر دزفول، برای توسعه فضای سبز در شهرهای تابع شهرستان، اقدام‌های مهمی از جمله احداث بوستان بزرگ شهر جندی‌شاپور طی ماه‌های اخیر انجام شده است.

فرماندار ویژه دزفول با بیان این‌که در راستای ایمن‌سازی و روشنایی جاده‌های ارتباطی شهرهای دزفول نیز اقدام‌های مهمی طی ماه‌های گذشته انجام شده است، گفت: ترمیم جاده ورودی دزفول از طرف شوش با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و تعریض جاده بن جعفر آغاز شده است.

او با اشاره به این‌که دزفول با وجود ظرفیت‌های متعدد گردشگری، از نظر هتل و محل اقامت دچار ضعف است، بیان کرد: استقبال از ظرفیت‌های گردشگری دزفول به حدی است که از ۳۰ آبان‌ماه امسال همه ظرفیت تخت‌های اقامتی دزفول پر است.

خردمند ادامه داد: برای جبران بخشی از کمبود زیرساخت اقامتی دزفول، احداث دو هتل در دستورکار است که عملیات اجرایی یکی از این هتل‌ها آغاز شده است و احداث هتل دوم نیز در روزهای آینده آغاز می‌شود.

او اقتصاد گردشگری این شهرستان را مطلوب دانست و بیان کرد: کارهای خوبی برای آماده‌سازی شهرستان برای میزبانی مناسب از گردشگران و مسافران نوروزی توسط دستگاه‌های مختلف در حال انجام هستند.

فرماندار ویژه دزفول از نصب شش‌هزار لامپ کم‌مصرف در سطح شهرستان خبر داد و گفت: بیش از شش‌هزار لامپ کم‌مصرف ال ای دی(LED) طی ماه‌های اخیر در مسیرهای گردشگری، محورهای ارتباطی شهرهای مختلف دزفول و مسیرهای منتهی به شهر دزفول اجرا شده که موجب بهبود محسوس روشنایی معابر شهرستان شده است.

او اضافه کرد: علاوه بر تکمیل تعریض جاده بن‌جعفر، نصب پایه‌های برق و کابل‌کشی لازم برای روشنایی این محور نیز انجام شده است و تا پیش از پایان امسال عملیاتی می‌شود.

خردمند در ادامه به اجرای مرحله دوم توسعه بوستان ساحلی و گردشگری علی‌کله اشاره و عنوان کرد: توسعه این بوستان ساحلی توسط شهرداری در حال انجام است که این بخش نیز به فضای گردشگری علی‌کله دزفول افزوده می‌شود.

او با اشاره به احتمال وقوع بارش‌ باران در زمان حضور مسافران نوروزی بیان کرد: مُصلای جمعه، تعدادی از حسینیه‌ها از جمله حسینیه بزرگ ثارالله و تعدادی از سالن‌های ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی در مواقع اضطراری پیش‌بینی شده است.

فرماندار ویژه دزفول درخصوص صدور مجوز استقرار لنج رستورانی در دزفول نیز گفت: این لنج رستوران در ایام عید در دزفول فعال و راه‌اندازی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121200498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha