قطار لوکس رویای صحرا، پروژه جدید عربستان برای گسترش گردشگری

عربستان صعودی به منظور گسترش گردشگری خود سفارش ساخت یک قطار گردشگری لوکس را به شرکتی در ایتالیا داده است.

به گزارش میراث آریا، گروه آرسنال و راه آهن عربستان سعودی اخیرا برای ساخت قطاری مجلل با هدف عبور از نقاط مختلف کشور اعلام همکاری کرده‌اند. این قطار لوکس در پایان سال ۲۰۲۵ با هدف توسعه بیشتر گردشگری عربستان آغاز به کار خواهد کرد.

پروژه جدید عربستان برای توسعه گردشگری در این کشور به رویای صحرا معروف است. طراحی این قطار لوکس از سبک و سنت عربستانی الهام گرفته شده و به طور کامل در ایتالیا ساخته خواهد شد.

از ریاض، پایتخت عربستان سعودی، تا القریات در مرز شمالی با اردن، مسافران قطار رویای صحرا از میان بیابان های دیدنی و مکان های باستان شناسی میراث جهانی یونسکو سفر می کنند.

قطار مجلل رویای صحرا دارای ۴۰ کوپه خواهد بود و طبق گزارش عربستان سعودی، ظرفیت حمل ۸۰ مسافر را خواهد داشت. بسته به مقصد نهایی، مسافران می توانند یک یا دو شب را در قطار سپری کنند و از یک تجربه ناهارخوری به یاد ماندنی در کنار سایر خدمات انحصاری لذت ببرند.

مسیر قطار لوکس رویای صحرا به طول یک هزار و ۲۳۹ کیلومتر است که از شهر ریاض شروع می شود و قبل از رسیدن به القریات، از مکان های دیگری مانند القاسم، حائل و منطقه حفاظت شده ملک سلمان بن عبدالعزیز در الجوف و.. می‌گذرد.  انتظار می‌رود تولید این قطار در تابستان ۲۰۲۵ به پایان برسد و اولین برنامه قطار در اواخر سال ۲۰۲۵ اجرا شود.

گروه آرسنال عربستان سعودی را به عنوان اولین کشوری معرفی کرده است که در واکنش به روند جدید توریسم کند و سفرهای تجربی، خدمات هتل های لوکس را از طریق راه آهن ارائه می دهد. این پروژه نوآورانه و انقلابی می تواند تضمین دیگری برای گسترش بازار گردشگری عربستان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121300570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha