با اجرای طرح «ایران پاک» و «مسیر سبز» در نوروز ۱۴۰۳  محورهای مواصلاتی برای گردشگران زیباتر می‌شود/ در مسیرهای ورودی به کشور استفاده از پلاستیک را نمی‌پذیریم

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در نوروز ۱۴۰۳ هم طرح ایران پاک و مسیر سبز را به تمامی استانداران ابلاغ کردیم تا برای بهره‌مندی گردشگران از ظرفیت‌های محیط‌زیستی پاک و سالم بهترین شرایط فراهم شود.

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید نوروز، گفت: همانند سال‌های گذشته طرح ایران پاک و مسیر سبز را به تمامی استانداران ابلاغ کردیم تا با اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری و روستایی، مراکز گردشگری و زیستگاه‌های طبیعی استان، مسیرهای گردشگری برای بهره‌مندی گردشگران از ظرفیت‌های محیط‌زیستی پاک و سالم فراهم شود.

او همچنین افزود: بحث پلاستیک را به سه دستگاه راهداری، شهرداری‌ها و دهداری‌ها ابلاغ کردیم. ما در مسیرهای ورودی به کشور پلاستیک را اصلا نمی‌پذیریم. نباید اجازه دهیم این کیسه‌ها بیش از این، منابع آب و خاک کشور را آلوده کنند و فضای شهرها و روستاها را زشت جلوه دهند.

سلاجقه با تاکید بر اینکه حفظ طبیعت در سفرهای عید مهمترین درخواست ماست، ادامه داد: در کنار این موارد آلایندگی رودخانه‌ها و منایع آب طبیعی و پسماندها را با تمام قوا پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121300579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha