آماده‌سازی سایت‌ها و اماکن تاریخی گردشگری فارس برای میزبانی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از آماده‌سازی سایت‌ها و اماکن تاریخی گردشگری استان برای میزبانی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

 به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس روز یکشنبه 13 اسفندماه به همراه شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز از روند فعالیت‌های مرمتی، ساماندهی فضای سبز و پروژه قنات و حوض ماهی سعدی و مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ بازدید کرد.

محمد ثابت اقلیدی در حاشیه این بازدیدها با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص مرمت ساختمان آرامگاه سعدی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مرمت آرامگاه سعدی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند به‌زودی داربست‌های مرمتی از بنای آرامگاه باز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساماندهی فضای سبز مجموعه فرهنگی سعدی نیز در حال انجام است که به‌طور حتم تا قبل از تعطیلات نوروزی به پایان می‌رسد.

ثابت اقلیدی در خصوص ساماندهی فضای سبز در مجموعه تاریخی فرهنگی حافظ گفت: خوشبختانه این روند با همکاری‌های بسیار خوب شهرداری منطقه در حال انجام است.

او همچنین به آماده‌سازی دیگر سایت‌ها و اماکن تاریخی گردشگری این استان برای میزبانی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی اشاره کرد.

در ادامه این گفت وگو افضلی شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز نیز طی سخنانی با تاکید بر اهمیت بهسازی و بازسازی فضای سبز محوطه پیرامونی آرامگاه سعدی گفت: گل کاری در این محوطه انجام شده و کاشت درخت و همچنین بازسازی آب نماها و رنگ آمیزی آن ها نیز در دستور کار قرار دارد و تا قبل از نوروز این اقدامات تکمیل خواهد شد.

او همچنین به روند به سازی فضای سبز مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ اشاره کرد و افزود: تمامی تلاشمان را در پروژه های مشترک با اداره کل میراث فرهنگی فارس برای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران نوروزی به کار گرفته ایم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121400624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha