سامان‌دهی خانه‌های غیرمجاز گردشگری در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ لرستان گفت: با توجه به نزدیک شدن سفرهای نوروزی خانه‌های غیرمجاز گردشگری استان سامان‌دهی می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور گفت: ۳۰ خانه روستایی در قالب طرح «میزبان سبز» با هدف فراهم کردن شرایط اقامت و پذیرایی از گردشگران در استان لرستان شناسایی شده است که در قالب اجرای این طرح، خانه‌های سنتی، دارای بافت قدیمی و استحکام لازم در روستاهای گردشگرپذیر شناسایی و به واحدهای بوم‌گردی تبدیل می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اجرای این طرح در همه شهرهای استان گفت: ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های گردشگری در نظر گرفته شده است.

او افزود: اقامتگاه‌های استان تا پیش از این هشت مورد بوده است که در آینده نزدیک به ۱۴ مورد افزایش خواهد یافت و با توجه به گردشگرپذیر بودن استان، ۱۰ اقامتگاه دیگر نیز در نوبت دریافت مجوز هستند.

حسن‌پور همچنین افزود: باتوجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی، فراهم کردن زیرساخت و اتصالات، بهداشت و ایمنی و امنیت روستای گردشگری بیشه برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای سازمان جهانی جهانگردی قرار دارد.

او گفت: همچنین هماهنگی و همکاری دستگاه‌های عضو خدمات سفر برای تسهیل در امور مرتبط ضروری است تا اقدامات لازم در راستای مستندسازی شاخص‌های ترویج و حفاظت از منابع مختلف روستای گردشگری بیشه در دستور کار قرار گیرد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با تاکید بر سامان‌دهی خانه‌های مسافر غیرمجاز شهرستان دورود ادامه داد: اصلاح و تکمیل تابلوهای راهنمای روستای بیشه به زبان فارسی و انگلیسی و همچنین احداث سردر ورودی به مجموعه آبشار، توسط دستگاه‌های مرتبط با خدمات سفر ضروری می‌باشد.

حسن‌پور با اشاره به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سلامت استان برای کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق گفت: با توجه به قرار گرفتن روستای بیشه در فهرست بهترین روستاهای گردشگری جهانی «کمیته ثبت جهانی روستای بیشه» تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدامات دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز باتوجه به مقارن بودن با ماه رمضان باید پیوست فرهنگی و مذهبی داشته و بازدید مستمر از نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی به منظور رفع کاستی‌ها تا آغاز سفرهای نوروزی در دستور کار باشد.

روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیه راه آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در ۷۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است. همچنین ۵هزار اثر تاریخی و ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در لرستان وجود دارد که تاکنون ۲۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121500737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha