ضرورت آماده‌سازی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی زنجان در آستانه عید نوروز

استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت آماده‌سازی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی در آستانه عید نوروز گفت: با توجه به تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان شب‌های قرآنی هم برای این ایام پیش‌بینی شود. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان، محسن افشارچی روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در ستاد خدمات سفر استان زنجان در سالن پیامبر اعظم استانداری، بر لزوم توجه به گردشگری شهر زنجان تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمت رسان بالاخص شهرداری به مقوله ارائه خدمت به گردشگران در نوروز در شهر زنجان توجه کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تمامی تلاش دستگاه‌های عضو ستاد باید بر این باشد که لحظات خوبی را برای شهروندان و مسافران فراهم کنند، افزود: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، شب‌های قرآنی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس ستاد خدمات سفر گفت: شهرداری همراه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان باید لکه خوب گردشگری را با سنگ فرش در اطراف بناهای تاریخی مانند موزه رختشویخانه و موزه مردان نمکی، بازار تاریخی، امامزاده سید ابراهیم، حسینیه اعظم زنجان ایجاد کند. 

او گفت: ستاد خدمات سفر در شهرستان‌ها نیز برای خدمت‌رسانی مطلوب فعال شود و توجه جدی به نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و همچنین مساجد در دستور کار قرار گیرد. 

رئیس ستاد خدمات سفر و استاندار زنجان گفت: شهرداری می‌تواند در ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری ساده را با همکاری اداره اوقاف برگزار کند برگزار کند و همچنین ساعت بازدید از موزه‌ها نیز می‌تواند تا پاسی از شب ادامه داشته باشد و گردشگران و مردم بعد از مراسم افطار بتوانند به زیست شبانه خودادامه دهند. با توجه به روزهای پایانی سال تردد در هسته مرکزی شهر بیش از گذشته افزایش می‌یابد و برای رفع معضل ترافیک در کوتاه مدت باید تدبیری اندیشیده شود. 

او اظهار کرد: شهرداری این موضوع را مورد توجه قرار دهد البته با راهکارهایی از قبیل تسریع در احداث پارکینگ‌های طبقاتی می‌توان این معضل را در کوتاه مدت به حداقل رساند. 

استاندار زنجان ادامه داد: نیروهای راهنمایی و رانندگی نیز با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال، مسیرهای اصلی شهر را بیش از گذشته تحت پوشش قرار دهند. 

افشارچی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال نیز نظارت‌های جدی بر بازار انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای تامین اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان انجام گرفته است و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت. 

استاندار زنجان همچنین با قدردانی از دست اندرکاران انتخابات استان، افزود: این رویداد مهم سیاسی به نحو مطلوبی در استان برگزار شد و با توجه به تمهیدات گسترده و فرآیند نیمه الکترونیکی آن، همه پای کار بودند و در مجموع از ابعاد مختلف خوب اجرا شد. 

افشارچی با بیان اینکه انتخابات مجری و ناظر دارد، اضافه کرد: از تمامی کاندیداهایی که در این عرصه حضور یافتند و تنور انتخابات را گرم کردند، قدردانی می‌کنم. 

ضرورت آماده‌سازی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی زنجان در آستانه عید نوروز

 زنجان با سه پایگاه ملی و جهانی به پیشواز نوروز می‌رود

سید سعید صفوی از تدوین برنامه‌های مختلف در استان برای استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ستاد خدمات سفر استان برنامه‌های متنوعی را برای این ایام در نظر گرفته است. 
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با یادآوری اینکه دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان از ۱۰ دی‌ماه امسال فعال شد و طی این مدت دو جلسه با روسای کمیته‌های دوازده‌گانه این ستاد در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که تا به امروز موفق به رفع آن نشده‌ایم، مربوط به سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی است که وضعیت خوبی ندارد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی، این دغدغه رفع شود. 
صفوی از فعال بودن موزه‌های استان تا ساعت ۲۲ در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شده است، از این روز خدماتی که در تاسیسات گردشگری استان به مسافران نوروزی ارائه می‌شود، مطابق با صوابط رعایت ماه مبارک رمضان خواهد بود. دستورالعمل‌های خدمات سفر به ۲۷ دستگاه عضو ستاد ارسال شده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی خوب شاهد جذب گردشگر و بهره مندی زنجان از اقتصاد گردشگری باشیم. 
او با بیان اینکه اقداماتی در راستای میزبانی مطلوب از گردشگران و مسافران نوروزی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ثبت معبد داش‌کسن به عنوان دومین پایگاه ملی میراث استان، کف‌سازی بازار زنجان و نیز بازسازی زائرسراهای بقعه قیدار نبی در شهرستان خدابنده از جمله اقدامات مذکور بوده است همچنین موزه مردان نمکی زنجان پس از ۲ و نیم ماه مرمت و بازگشایی شد و مرمت رختشویخانه زنجان و ثبت ۲۴ مورد از رویدادهای گردشگری استان در رویدادهای گردشگری کشور از دیگر اقدامات مهم بوده است. 
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر با بیان اینکه با کارهای انجام گرفته شمار بوم گردی‌های استان ۲ برابر شد، گفت: سه سرمایه گذار بزرگ با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی جذب و ۹۰ موافقت اصولی و ۱۰ مجوز بهره برداری صادر و ۳۰ مورد استانداردسازی تاسیسات گردشگری انجام شد. بروشور دیجیتال در سه حوزه با پوشش اطلاعات کلی از تمامی شهرستانها در نمایشگاه بین المللی گردشگری بهره برداری شد و اکنون برای نوروز هم در حال به روزرسانی است که اقدامی شاخص درحوزه گردشگری استان است. 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان افزود: با اشاره به اینکه زنجان از زیرساخت‌های خوب گردشگری برخوردار بوده و تلاش می‌شود تا این زیرساخت‌ها حفظ و در معرض دید گردشگران قرار گیرد، اضافه کرد: یکی از اماکن دیدنی شهر زنجان موزه مردان نمکی است که پس از نزدیک به سه سال به روزرسانی شد. همچنین مرمت موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان انجام شد. 
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: با توجه به اینکه استان زنجان هنرمندان مشهوری در حوزه صنایع دستی دارد و در این بخش سرآمد است از همین رو المان‌‎های صنایع دستی در شهر بیشتر نصب می‌شود. نمادها و المان شهری که در فضاهای عمومی نصب می‌شوند، علاوه بر افزایش زیبایی بصری شهر موجب معرفی هرچه بهتر مفاخر، مشاهیر و آداب و رسوم شهر به شهروندان به ویژه گردشگران می‌شود. المان گله آهو، گلدان ملیله و المان غواصان دریادل به زودی نصب خواهد شد. 
صفوی عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی نیز سه هزار مجوز صادر و تمدید شده و در پرداخت تسهیلات نیز با همکاری صندوق کار آفرینی امید اقدامات خوبی انجام گرفته به طوری که استان در جذب تسهیلات گردشگری سال ۱۴۰۰ رتبه یک را کسب کرد. با راه اندازی ظریفان برای صنعتگران روزهای خوبی قابل پیش بینی است. 
او با بیان اینکه یک کمیته ستاد مربوط به نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی است، اضافه کرد: متاسفانه سرویس‌های بهداشتی بین راهی در سطح استان وضعیت خوبی ندارد و مشارکت دستگاه‌های متولی امر برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه ضروری است. 
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اطلاع‌رسانی و آگاهسازی مردم از مکان‌های پر خطر در تعطیلات نوروز، گفت: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد در هنگام بروز سوانح و حوادث مورد تاکید است. 
عباس بابایی افزود: مدیریت بحران ارزیابی‌های لازم از اورژانس، هلال احمر و جمعیت هلال احمر را انجام داده است تا خدمت‌رسانی بهتری انجام شود. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: پیام‌های محیط زیستی در قالب بروشورها تهیه شود و با توزیع آن‌ها در میان گردشگران و مسافران، توجه به مسائل زیست محیطی در دستور کار قرار گیرد. 
محمدرضا یافتیان افزود: در راستای پاکسازی محیط زیست، یک هزار و ۷۰۰ کیلو پلاستیک از سه راهی بیجار تا پاسگاه پلیس راه جمع آوری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121500740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha