دوره آموزشی بوم‌گردی و گردشگری در بانه کردستان برگزار شد

رئیس‌گروه توسعه گردشگری و بازاریابی معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: با توجه به نقش و اهمیت فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان بانه، یک دوره آموزشی تخصصی در این حوزه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، آوات مکاری روز چهارشنبه ١٦ اسفندماه ١٤٠٢ در این‌باره گفت: شهرستان بانه داری پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری است.

رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی معاونت گردشگری استان اظهار کرد: یکی از عوامل مؤثر توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان، استفاده از نیروهای علمی و متخصص و ارائه آموزش‌های تخصصی است.

او با بیان اینکه در این دوره آموزشی، آیین‌نامه و ضوابط اقامتگاه‌های بوم‌گردی تشریح شد، افزود: آشنایی شرکت‌کنندگان با روش‌های کسب درآمد و چرخه اقتصادی گردشگری روستایی با تکیه بر حفظ ارزش‌ها و سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی و تأکید بر لزوم حفاظت از محیط‌زیست باتوجه به توانمندی‌های منطقه، از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ آموزشی بود.

مکاری از تداوم برنامه‌های آموزشی حوزه گردشگری در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: قابلیت‌های گردشگری شهرستان بانه در حد بسیار مطلوبی است که باید از این ظرفیت برای جذب بیشتر گردشگران بهره لازم را ببریم.

این دوره آموزشی با حضور جمعی از فعالان این حوزه به مدت یک‌روز در شهرستان بانه برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha