کرمان ظرفیت‌های گردشگری متنوعی دارد و استانی منحصربه‌فرد است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: کرمان ظرفیت‌های متنوعی در گردشگری دارد و استانی منحصربه‌فرد است و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کرمان نشان‌ از پیشرو بودن آن در این زمینه است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، علی‌اصغر شالبافیان چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: کرمان ظرفیت‌های متنوعی در گردشگری دارد و استانی منحصربه‌فرد است و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کرمان نشان‌ پیشرو بودن آن در این زمینه است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در استان کرمان در وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر استان‌ها قرار دارد، بیان کرد: در استان کرمان سرمایه‌گذاری‌ها در شهرهای استان پراکنده است و به مرکز استان محدود نمی شود در حالی که در استانی مثل اصفهان حدود ۷۰ درصد سرمایه گذاری‌ها در مرکز و شمال استان است.

او در ادامه اظهار کرد: میزبانی بزرگترین رویداد گردشگری بین‌المللی در کرمان پیشنهاد شده که منتظر پاسخ از سوی طرف خارجی هستیم.

شالبافیان با اشاره به اینکه بسیاری از محورهای رویداد کرمان ۱۴۰۴ موثر است، ابراز کرد: روحیه مهمان نوازی و میراث ناملموس در استان کرمان شاخص است که این توان برای میزبانی از گردشگران با بهره‌گیری از تنوع غذایی مهم است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، با بیان اینکه نیاز است که مجتمع‌های بین راهی و مساجد در مسیر جاده‌ها برای سفرهای نوروزی مهیا شود، گفت: نظارت بر تمیزی و خدمات بهتر به مردم به‌ویژه در این ایام مهم است.

او معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان را از طریق صدا و سیمای کرمان ضروری دانست و بیان کرد: اثر این کار را در سایر استان‌ها دیده‌ایم که در جذب گردشگر بسیار موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha