برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با رقابت ۵۱۱۴ داوطلب/ تهران، خراسان‌رضوی، اصفهان و فارس در صدر جدول متقاضیان

آزمون جامع هماهنگ دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری به صورت سراسری در سطح ۳۱ مرکز استان و مناطق آزاد کیش و چابهار برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، آزمون جامع هماهنگ دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری صبح امروز جمعه ۱۸ اسفندماه به صورت سراسری در سطح ۳۱ مرکز استان و مناطق آزاد کیش و چابهار برگزار شد.

در این آزمون ۵۱۱۴ داوطلب در هفت دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان فرهنگی، راهنمایان طبیعت‌گردی، راهنمایان زمین گردشگری، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیابی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری و مدیرفنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری به صورت مجزا و طی ساعات تعیین شده به سنجش اطلاعات و آموخته‌ها در طول دوره خود پرداختند.

بیشترین آمار شرکت کننده به ترتیب در دوره راهنمایان ایرانگردی جهانگردی با تعداد ۱۶۳۶ نفر، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ۱۲۲۸ نفر، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری ۱۰۶۶ نفر و راهنمایان طبیعت گردی ۹۷۹ نفر ثبت شده است. 

بنا بر این گزارش، استان تهران با بیشترین متقاضی به تعداد ۹۲۴ نفر و استانهای خراسان رضوی ۶۱۸ نفر، اصفهان ۴۳۵ نفر و فارس ۳۱۶ نفر در صدر جدول آمار قرار گرفتند. 

لازم به ذکر است، کلیه فرایندهای مربوط به آزمون در سامانه آزمون جامع به آدرس edutourism.mcth.IR قرار گرفته و تمامی فراگیران دارای ثبت درخواست نهایی شرکت در آزمون فوق می‌توانند نتایج مربوط به آزمون فوق را از نیمه‌دوم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ از سامانه مذکور دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121800960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha