صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی در استان کرمان توسط معاونت صنایع دستی

معاون صنایع دستی میراث‌ فرهنگی، گردشگری صنایع‌ دستی استان کرمان از صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: صدور پروانه‌های فروشگاهی صنایع‌دستی توسط معاونت صنایع‌دستی، مرجعیت تخصصی این حوزه را رعایت می‌کند.

به گزارش میراث آریا  وبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، اعظم علیخانی ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: صدور پروانه‌های فروشگاهی صنایع‌دستی پیش از این توسط اصناف انجام می‌شد که هم اکنون در اختیار معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفته است که تاکنون مجوز ۱۰ فروشگاه صنایع دستی در استان در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

معاون صنایع دستی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان گفت: فروشگاه‌های دارای مجوز در رشته‌های صنایع دستی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ترمه‌بافی، فیروزه‌کوبی، سنگ‌تراشی، زیورآلات، صنایع‌دستی بومی، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی فعالیت دارند.

او بیان کرد: از ۱۰ فروشگاه دارای مجوز یک فروشگاه در شهربابک، یک فروشگاه در بم، یک فروشگاه در ماهان و ۷ فروشگاه در کرمان فعال است.

علیخانی با بیان اینکه مجوزهای فروشگاه‌ها بر اساس تنوع محصول، شناسنامه اثر و نیز داشتن فروشنده مسلط درجه‌بندی می‌شوند گفت: از تعداد ۱۰ فروشگاه دارای مجوز ۱ مورد درجه یک، ۷ مورد درجه دو و ۲ مورد درجه سه است. علیخانی گفت: با هدف رفع مشکلات عرضه محصولات صنایع‌دستی، اقدامات مختلفی در حال پیگیری است که از آن جمله می‌توان از ایجاد بازارچه صنایع‌ دستی در نوروز ۱۴۰۳ نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121900998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha