۱۱ حفار غیرمجاز در شهرستان نور دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری ۱۱ حفار غیرمجاز و کشف و ضبط چندین فلزیاب در شهرستان نور خبر داد.

ه‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمدرضا کردان یکشنبه ۲۰ اسفند۱۴۰۲ با اعلام خبر فوق گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌ حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان نور، در پی اخبار واصله از سوی میراث‌بانان افتخاری مبنی بر تعدادی افراد ناشناس در منطقه که قصد بدست آوردن اموال تاریخی فرهنگی و حفاری غیر مجاز بودند بلافاصله ماموران یگان حفاظت با هماهنگی و دستور قضایی به‌همراه عوامل انتظامی به منطقه عازم شدند و پس از بررسی، صحت و سقم خبر، در چند عملیات غافلگیرانه توانستند حفاران غیر مجاز را دستگیر و از آنان چهار دستگاه فلزیاب، یک دستگاه هیلتی و آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در پی ماموریت‌های صورت گرفته در شهرستان نور ۱۱ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

او یادآور شد: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان تصریح کرد: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122001107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha