اجرای آیین‌های رمضان در کپرهای سنتی ویژه مسافران نوروزی  در سیستان و بلوچستان

رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی سیب و سوران در سیستان و بلوچستان گفت: آیین‌ها و سنت‌های ماه رمضان در کپرهایی که تدارک دیده شده ویژه مسافران نوروزی اجرایی می‌شود.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان، فرشاد گرگیچ روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه در دومین جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ که در محل فرمانداری و با حضور اعضا برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت دارد تا همه دستگاه‌های اجرایی خصوصاً اعضای ستاد و متولیان حوزه سفرهای نوروزی به صورت کامل آماده خدمت‌رسانی باشند تا هیچ کم و کاستی در سفر مسافران به این شهرستان مشاهده نشود.   

رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی سیب و سوران افزود: راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در بخش پسکوه شهرستان جزو اولویت هاست که باید سریعاً فعال شود تا ضمن معرفی آثار و صنایع‌دستی منطقه، این امکان برای خرید سوغاتی مسافران نیز فراهم شود.   

او تاکید کرد: مهمانسراها و مدارس تعیین شده نیز باید مهیای پذیرایی از مسافران باشند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در ایام نوروز امسال موجبات تهیه افطار برای حاضران با مشارکت همه دستگاه‌ها فراهم شود و در خصوص تنظیم بازار و میوه شب عید نیز دستگاه‌های ناظر و متولی با دقت بر اجرای امور نظارت ویژه‌ای داشته باشند.   

به گفته گرگیچ، امسال چهار کپر به منظور پذیرایی و راهنمایی مسافران نوروزی در محل استقرار تیم‌های ستاد خدمات سفر دایر می‌شود که در این کپرها آیین‌ها و سنت‌های بومی مردم به همراه مراسم افطار و جزء خوانی قرآن‌کریم برگزار می‌شود.   

فرماندار سیب و سوران با تاکید بر آذین‌بندی ویژه ایام نوروز با پیوست و نگاه به ماه مبارک رمضان تاکید کرد: جایگاه‌های سوخت نیز مکلف هستند تا از هم اکنون به فکر تامین سوخت خودروهای مسافران و گردشگران باشند تا در این حوزه کمبودی احساس نشود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122001116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha