دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان طبس ویژه نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان طبس با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد و مسئولین کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد و سایر اعضا در محل فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علی اکبرزاده معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر طبس، روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ ضمن تقدیر و تشکر بابت زحمات کشیده شده در طول سال ۱۴۰۲چه سفرهای نوروزی چه سفرهای تابستانی و دیگر سرفصل‌های کاری و تبریک پیروزی حماسه انتخابات و خلق حماسه به ویژه مردم شهرستان طبس که برگ زرینی دیگر در دفتر انقلاب اسلامی افزوده شد، گفت: باید دستوالعمل ستاد سفر به‌صورت کامل اجرایی شود و همه دستگاهها و ظرفیت‌ها پای کار بیایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر طبس، بر آماده‌سازی مدارس و هیات مذهبی برای اسکان، نظارت بر بازار و قیمت‌ها، آماده‌سازی و زیباسازی فضای شهری، آشکارسازی و سامان‌دهی نقاط حادثه‌خیز، رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، رعایت حجاب و عفاف خصوصاً در تاسیسات گردشگری، تامین سوخت جایگاه‌ها، آمادگی اورژانس و ... تاکید کرد.

محمد عرب رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دبیرستاد سفر شهرستان طبس ضمن خیرمقدم و تبریک خلق حماسه انتخابات توسط مردم فهیم شهرستان طبس گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل مدیریت سفر ۱۴۰۳ ، هر سال و در راستای تجمیع و ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور و ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان ها و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود و شروع فعالیت ستاد از ۲۴ اسفند ماه لغایت ۲۵ فروردین‌ماه خواهد بود و لازم است مسئولین کمیته نسبت به برگزاری جلسات کمیته‌ها و ارسال برنامه‌های کمیته مربوطه به دبیرخانه ستاد اقدام کنند.

عرب افزود: وجود آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) در شهرستان طبس که به‌عنوان سومین ژئو پارک جهانی کشور، سرزمین کاروانسراهای جهانی و دیار نخل و نارنج و نرگس شناخته می‌شود، با توجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع همه ساله میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران است، این موضوع برنامه‌ریزی و آمادگی کامل دستگاه‌های عضو ستاد و خدمات‌رسان را می‌طلبد.

او گفت: بحث آمار و ثبت آمار در سامانه بسیار مهم است و اقدامات ویژه‌ای در دستورالعمل برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده و با توجه به ثبت جهانی مراسم افطار بر ترویج آیین افطار تاکید شده و پذیرایی با افطار ساده در محل اماکن مذهبی ، تاریخی و گردشگری و ...  از برنامه‌هاست.

عرب با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی ماه مبارک رمضان و رعایت شأن میزبان مسافر نوروزی گفت: پویش شهر ما روزه‌دار است در طراحی و نصب بنرها مدنظر باشد، بهتر است بنرها در قالب ستاد تهیه و نصب شود.

او افزود: ایجاد نشاط فرهنگی، اجتماعی و معنوی در برنامه‌ریزی‌ها، برگزاری مراسم سال تحویل در اماکن گردشگری تاریخی، فرهنگی مذهبی و یا سایت‌های ملی و جهانی، حضور نیروهای امر به معروف و نهی از منکر در مناطق گردشگری خصوصاً (باغ گلشن ، کال جنی ، چشمه آبگرم مرتضی علی، ازمیغان، اصفهک)، آمادگی مراکز اقامتی و پذیرایی و سایر تاسیسات گردشگری شهرستان، آماده‌سازی کلیه مناطق گردشگری شهرستان و پیش‌بینی مراکز اسکان اضطراری و موقت در نقاط شهری و روستایی از جمله برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122001142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha