مراکز اقامتی کهگیلویه و بویراحمد با ۲۵۰۰ تخت آماده پذیرش مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۰۰ تخت در مناطق مختلف استان آماده پذیرش مسافران نوروزی شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور افزود: این تعداد تخت در قالب هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه مسافر، هتل آپارتمان و مدارس برای اسکان مسافران در استان تدارک دیده‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ستاد خدمات سفرهای نوروزی با هدف آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای استقبال از میهمانان در یاسوج برگزار شده است.

او افزود: از حدود یک ماه پیش با تشکیل ستاد خدمات سفر و ۱٠ کمیته تخصصی مقدمات لازم برای پذیرش میهمانان نوروزی در استان فراهم‌ شده است.

طالبی‌پور با بیان اینکه فضای همکاری و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های مختلف استان وجود دارد، عنوان کرد: در ایام نوروز با تمام توان در خدمت گردشگران خواهیم بود تا فضای پر از شور و نشاطی را در روزهای پیش رو رقم بزنیم.

دبیر ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد افزود: آمادگی اکیپ‌های هلال‌احمر، سامان‌دهی مراکز اقامتی، بازدید و آماده‌سازی و بهسازی مجتمع‌های خدمات رفاهی، نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی از برنامه‌های مهم این ستاد در استان بوده است.

او ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های سنتی باهدف معرفی آداب‌ورسوم مردم ویژه ماه مبارک رمضان و نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری از دیگر برنامه‌های ستاد خدمات سفر در کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، گفت: باهدف رونق گردشگری مذهبی در بقاع متبرکه استان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با ۲۸۰ جاذبه طبیعی نوروز هرسال میزان حدود ۲ میلیون گردشگر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha