۲۷۴ کلاس آماده اسکان نوروزی فرهنگیان در قزوین

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: برای اسکان موقت فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۳۸ مدرسه شامل ۲۷۴ کلاس درس تجهیز شده است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین نقی سیاهکالی مرادی روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در خصوص اقدامات انجام شده برای اسکان نوروزی فرهنگیان در قزوین اظهار کرد: برای اسکان موقت فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۳۸ مدرسه شامل ۲۷۴ کلاس درس برای میزبانی از مسافران نوروزی تجهیز شده و در سامانه اسکان قابل مشاهده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان افزود: البته این مدارس و اتاق‌ها درصورت استقبال و تکمیل ظرفیت قابل افزایش بوده و آمادگی لازم برای این امر وجود دارد.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: اردوگاه دانش‌آموزی شهیدبابایی یانس‌آباد نیز با تمام ظرفیت و توان در ایام نوروز آماده پذیرایی از میهمانان خواهد بود.

او افزود: همچنین سوله‌های ورزشی و نمازخانه‌های مدارس در شرایط اضطراری جهت اسکان مسافران آمادگی دارند تا در خدمت هم‌وطنان باشیم.

پذیرش فرهنگیان به دو شیوه حضوری و غیرحضوری

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به تعداد عوامل اجرایی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی گفت: تقریباً بیش از ۱۲۰ نفر از همکاران ما در ایام نوروز به طور مستقیم مشغول خدمت‌رسانی به عنوان اعضای ستاد اسکان استان خواهند بود که به این آمار باید ناظرین و بازرسین را هم اضافه کرد که برای بازدید از مراکز اقامت و دریافت بازخورد از مسافران راجع به نحوه اسکان به صورت سرزده مراجعه می‌کنند.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: پذیرش فرهنگیان هم به صورت رزرو اینترنتی و هم به صورت حضوری انجام می‌شود ‌و در شیوه غیرحضوری فرهنگیان می‌توانند از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ با استفاده از سامانه متمرکز اسکان http://Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام کنند.

او خاطرنشان کرد: فرآیند پذیرش حضوری فرهنگیان در مراکز اسکان نوروزی از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

پیش‌بینی پذیرش ۲۲۰۰ خانواده در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان 

این مسئول عنوان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود تقریبا بالای ۲ هزار و ۲۰۰ خانواده در مراکز اسکان آماده شده، پذیرش شوند.

او اظهار کرد: کلاس‌های درس با فرش، پتو، حمام و سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه و اجاق گاز، وسایل گرمایشی لازم و تلویزیون و یخچال تجهیز شده است ضمن اینکه در حوزه اجرای برنامه‌های فرهنگی، بروشورهایی برای معرفی مراکز تفریحی و گردشگری استان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

سیاهکالی مرادی در پایان عنوان کرد: موقعیت مکانی پایگاه‌های اسکان در سامانه اسکان تعریف شده و مراجعین می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای مکان‌یاب پایگاه‌ها را پیدا کنند، در پایگاه‌ها نیز موقعیت مکانی مدارس از طریق qr کد در پشت برگه پذیرش در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

او یادآور شد: همچنین مقرر است با همکاری شهرداری‌ها بنرهای راهنمای مراکز پذیرش و اسکان در معابر شهری نصب شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha