برگزاری رویدادها فرصتی برای توسعه گردشگری فارس است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به تنوع محصولات گردشگری در این استان اشاره کرد و گفت: گردشگری صنعت پیشران است و رونق‌بخش بسیاری از مشاغل محسوب می‌شود که به‌طورقطع با همدلی و مشارکت فعالان بخش‌های خصوصی و دولتی این مهم محقق می‌شود.

 به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در آیین جشن درخت نارنج که هم‌زمان با نخستین رویداد ملی روایت قصه درخت در هتل بوتیک راد در شیراز برگزار شد، گفت: رویدادها از عوامل مؤثر در مقصدسازی در حوزه گردشگری به شمار می‌روند ازاین‌رو جا دارد که از این فرصت برای توسعه بیشتر گردشگری و رونق این صنعت در فارس استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: برگزاری رویدادها تأثیر مستقیم و مهمی در توسعه گردشگری مناطق دارد چرا که به معرفی داشته‌های فرهنگی و گردشگری و میراث طبیعی و ناملموس آن منطقه کمک می‌کند.

ثابت اقلیدی همچنین یادآور شد: ۳۷ درصد از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، زیارتی، طبیعی، گردشگری و ... کشور در استان فارس وجود دارد و باید از این فرصت برای جذب حداکثری گردشگران به استان و افزایش مدت اقامت آن‌ها بهره برد.

او به برگزاری بخشی از برنامه‌های رویداد ملی روایت قصه درخت دریک خانه تاریخی (هتل بوتیک راد) اشاره و تصریح کرد: اجرای چنین رویداد و برنامه‌های فرهنگی در خانه‌های تاریخی تأثیر بسزایی در معرفی اماکن تاریخی به گردشگران دارد و امید است شاهد برگزاری تعداد بیشتری از این رویدادها در این اماکن باشیم.

جشن درخت نارنج یکی از رسوم سنتی شیرازی هاست که نشان از اهمیت و مهربانی مردم این شهر نسبت به طبیعت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122201319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha