همکاری همیاران پلیس در نوروز با پلیس کهگیلویه و بویراحمد

جانشین پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۱هزار همیار پلیس و فرهنگیار ترافیک نوروز امسال با پلیس همکاری می‌کنند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ محسن حسینی امروز ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ در نشست هماهنگی همیاران پلیس و بانوان فرهنگیار پلیس استان افزود: هر ساله با فرارسیدن تعطیلات نوروز طرح نوروزی آماده‌باش همیاران پلیس در سراسر کشور اجرا می‌شود.

جانشین پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این طرح از ظرفیت دانش آموزان فرهنگیان و راهوران محله در جهت ارتقای سطح آگاهی شهروندان و قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: در سند بنیادی آموزش‌وپرورش ایجاد تنوع موقعیت‌های یادگیری برای دانش آموزان حائز اهمیت است و پلیس در این راستا با آموزش قوانین راهنمایی رانندگی به این قشر، به‌عنوان پل ارتباطی بین پلیس و خانواده‌ها، تاثیر تذکرات این قشر به والدین در صورت رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی بسیار بیشتر از اعمال قانون توسط پلیس است.

او گفت: ۴۰ فوتی ناشی از تصادفات شهری استان در سال ۸۹ داشتیم که با کارها و اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی، قوانین بازدارنده و ایجاد برخی زیرساخت‌ها این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ نفر کاهش پیداکرده است.

جانشین پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۸۷۰  همیار پلیس و بانوی فرهنگ‌یار ترافیک فعالیت دارند که از این تعداد ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر همیار پلیس و مابقی بانوان فرهنگ‌یار ترافیک هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122201368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha