بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در ۱۳ نقطه استان کرمانشاه دایر می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در ۱۳ نقطه از سطح استان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۱۳ در جلسه شورای معاونین اداره‌کل با بیان اینکه نوروز فرصتی برای رونق کار هنرمندان صنایع‌دستی است، اظهارکرد: هرساله در ایام نوروز به واسطه حضور میهمانان و مسافران نوروزی، هنرمندان صنایع‌دستی هم فرصتی پیدا می‌کنند تا بتوانند با عرضه تولیدات خود، فروش بیشتری داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: برای امسانیز برنامه‌ریزی شده تا با برپایی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی زمینه‌ای فراهم کنیم تا هنرمندان صنایع‌دستی فروش بیشتری داشته باشند.

او تصریح کرد: برای تحقق این مساله برپایی بازارچه‌های نوروزی را در سطح ۱۳ نقطه از استان در دستور کار قرار داده‌ایم.

او با بیان اینکه تعداد کل غرفه‌های این بازارچه ها ۱۳۰ غرفه است، گفت: این نمایشگاه‌ها در ورودی شهرها و در برخی از اماکن گردشگر پذیر دائر خواهند شد.

فرمانی با بیان اینکه امسال در پایگاه‌های تاق‌بستان و بیستون هم برپایی بازارچه‌های نوروزی را خواهیم داشت، افزود: بزرگترین بازارچه نوروزی صنایع‌دستی استان مربوط به تاق بستان است که ۳۰ غرفه را به همراه ۱۰ سیاه چادر در آن برپا خواهیم کرد.

او تاکید کرد: امسال علاوه بر بازارچه های صنایع دستی، ۲۰ سیاه چادر عشایری نیز در کنار این بازارچه‌ها خواهیم داشت که با رعایت دستورالعمل ماه رمضان به گردشگران و میهمانان نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: در کنار بازارچه‌های موقت نوروزی، تعدادی هم بازارچه دائمی در کرمانشاه(خانه صنایع دستی و بازارچه نمایشگاه بین المللی)، اسلام آبادغرب و دالاهو در این ایام به عرضه صنایع‌دستی استان می‌پردازند.

او آغاز فعالیت بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی استان را از ۲۸ اسفند اعلام کرد و گفت: این بازارچه‌ها تا پایان تعطیلات نوروز فعال خواهند بود.

فرمانی در خاتمه تصریح کرد: بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرستان با رویکرد توجه به صنایع‌دستی همان شهر برپا می‌شود و تلاش شده تا در همه این بازارچه‌ها هنرهای اصیل دست ساز بومی استان برای گردشگران نوروزی عرضه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122201393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha