پاکسازی مسیرهای اصلی گردشگری بافت تاریخی شهرستان اردکان

رئیس هیئت مدیره انجمن چارسوق کویر اردکان گفت: آیین پاکسازی بافت تاریخی اردکان با عنوان غبارروبی خاطره‌ها برای سیزدهمین سال متوالی در این شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمد پورروستایی اردکانی با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری مراسم نمادین پاکسازی بافت تاریخی را که تعدادی از مسیرهای اصلی گردشگری بافت تاریخی شهر از زباله پاکسازی شد، نشان دادن فرهنگ کهن خانه تکانی و آمادگی مردم شهر اردکان برای استقبال از مهمانان و مسافران نوروزی دانست.

رئیس هیئت مدیره انجمن چارسوق کویر اردکان افزود: هر ساله این مراسم در آخرین پنجشنبه سال توسط این انجمن و با حضور اعضای آن، ساکنین بافت تاریخی و فعالین حوزه گردشگری برگزار می‌شود که امسال نیز به دلیل تقارن آن با ماه مبارک رمضان، در روز قبل از آغاز این ماه مبارک برگزار شد.

پورروستایی اردکانی تصریح کرد: این مراسم در سال‌های اخیر، مورد توجه دیگر انجمن‌ها و تشکل‌های میراث‌فرهنگی کل کشور قرار گرفته است به گونه‌ای که مراسم مشابهی در دیگر شهرها و محوطه‌های تاریخی کشور جهت پاکسازی و استقبال از مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم که تعدادی از دانش آموزان دبیرستان ماندگار شرف و نونهالان آموزشگاه فرهنگ مهر حضور داشتند به تمامی حاضرhن هدایایی تقدیم شد.

پاکسازی مسیرهای اصلی گردشگری بافت تاریخی شهرستان اردکان

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha