آیین پاسداشت چهارشنبه‌سوری در موزه زاهدان برگزار شد  

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از برگزاری جشن آیین پاسداشت چهارشنبه سوری در موزه زاهدان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی سعادتیان ۲۲ اسفندماه اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت روز شهدا و آیین پاسداشت چهارشنبه آخر سال مراسم جشنی با حضور خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، پرسنل اداره کل و حضور پرشور مردم شهرستان زاهدان در محل موزه زاهدان برگزار شد.  

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در این مراسم ضمن تقدیر از فرزندان شاهد و ایثارگر اداره‌کل، برنامه‌های شاد و متنوعی مانند نورافشانی، اجرای موسیقی زنده محلی و نمایش طنز نیز برگزار شد.  

او افزود: یکی از آیین و رسوم کهن مردمان ایران زمین نکوداشت چهارشنبه آخر سال است که طی سال‌های گذشته آیین قدیمی جای خود را به ترقه‌بازی و فرهنگ‌های غلط داده است که در قالب این برنامه مردمی، ضمن پاسداشت آیین‌های سنتی مواردی نیز در این خصوص مطرح شد.  

به گفته سعادتیان، از جمله دلایل برگزاری جشن چهارشنبه سوری در موزه زاهدان ایجاد فضای شاد و صمیمی برای مردم به دور از نگرانی و دغدغه های این شب بود که هم برنامه‌های فرهنگی متنوع اجرایی شد و هم آیین این شب باستانی به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال مردم نیز واقع شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha