نشست مطبوعاتی مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام ویژه نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد

اولین نشست مطبوعاتی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اصحاب رسانه استان با محوریت ستاد خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳ برای اولین بار دربین ادارات میراث فرهنگی سراسر کشور برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی امروز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام عالی وزارت مبنی بر نشست مطبوعاتی با محوریت ستاد خدمات سفر ویژه نوروز، امروز با حضور جمع کثیری از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان نشست مطبوعانی با محوریت نوروز و اقدامات پیش‌بینی شده در این ایام در محل قلعه والی شهر ایلام برگزار شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام گفت: دلیل برگزاری این نشست استفاده از ظرفیت مطبوعات، فضای مجازی و رسانه‌های جمعی برای اطلاع رسانی از ظرفیت‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح استان است.

او گفت: به اثرگذاری اصحاب رسانه اعتقاد و باور داریم و یکی از محورهای اصلی توسعه استان رسانه‌ها هستند. توسعه استان در گرو بها دادن به رسانه‌ها است.

شریفی تصریح کرد: نیروهای خوش فکر و توانمندی در فضای رسانه ای استان مشغول به فعالیت هستند که استفاده از این ظرفیت در توسعه و معرفی استان به‌عنوان یک پدیده نوظهور گردشگری بسیار موثر است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام اضافه کرد: مدت دوسال است افتخار خدمت به مردم در این حوزه را دارم و همیشه به همکارانم یاد آور می‌شوم که بدنبال ماندگاری مدیریت نیستم بلکه به دنبال انجام کارهای ماندگار در استان هستم.

او سپس در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات شاخص در حوزه‌های مختلف اداره‌کل پرداخت و سپس برنامه‌های پیش‌بینی شده و وظایت تمامی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدما سفر استان ویژه نوروز ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

شریفی افزود: ۲۷ دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر هستند که می‌توان از آنها به‌عنوان نوروزبان بی نوروز یاد کرد کسانی که در تلاش هستند نوروزی دلچسب را به مسافران هدیه کنند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳میلیون مسافر به استان سفر کردند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز بیش از ۳میلیون مسافر به استان وارد شود، اضافه کرد: تعداد ۲۶۴ واحد اقامتی زیر مجموعه میراث‌فرهنگی در ایام نوروز مشغول فعالیت خواهند بود.

او یادآورشد: ظرفیت اقامت در استان برای اسکان مسافران در طول هر شب ۵۳۳۱ نفر است و در بحث اسکان بازوی توانمند مجموعه میراث‌فرهنگی، اداره‌کل آموزش و پرورش استان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

شریفی با بیان اینکه از ۲۸ اسفند ماه ستاد اجرایی خدمات سفر کار خود را آغازمی کند و برنامه نوروزگاه تا نهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تهیه و چاپ بروشورهای تبلیغاتی و راه‌اندازی پلتفرم ایلام بلد برای اولین بار در استان که کمک دهنده و راهنمای مسافران در طول سفر است، از دیگر اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی جهت خدمت به گردشگران است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام ادامه داد: این پلتفرم تمام اطلاعاتی که مورد نیاز یک گردشگر است را دارد و با هماهنگی‌های لازم با شرکت مخابرات مقرر شده است هر مسافری که به استان ورود می‌کند، لینک و پیامک این نرم افزار برای استفاده آنها توسط مخابرات ارسال می‌شود تا گردشگران بتوانند براحتی استفاده کنند.

او گفت: تعداد صد بوم‌گردی در سطح استان وجود دارد که در آمار اشتغال‌زایی استان نقش دارند و میزان ۸۰ درصد ظرفیت هتل‌های استان وهمچنین میزان ۴۰ درصد از ظرفیت بوم‌گردی‌ها در سطح استان در حال حاضر تکمیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha