آغاز به‌کار نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات شهرستان ملایر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات شهرستان ملایر در محل سرای فرهنگ و هنر شهرداری با همکاری شهرداری و مدیریت بخش خصوصی فعالیت خود را شروع کرد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ابراهیم جلیلی گفت: این نمایشگاه شامل بیش از ۶۰ غرفه است که در آن بیش از ۷۰ نفر از فعالین بخش خصوصی در حوزه صنایع‌دستی بویژه بانوان ، سوغات و مشتقات آن حضوردارند و از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برای بازدید عموم باز است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر افزود: در ایام نوروز نیز بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی توسط دبیرخانه ستاد خدمات سفر با همکاری اعضای دبیرخانه به اجرا در خواهدآمد که یکی از آنها نمایشگاه‌های صنایع‌دستی است.

جلیلی افزود: اولین نمایشگاه، نمایشگاه صنایع‌دستی سرای فرهنگ و هنر شهرداری واقع در خیابان شهید رجائی ، روبروی خیابان دکتر زرینی است و نمایشگاه دوم صنایع‌دستی که مخصوص بانوان است نمایشگاه و بازارچه و کارگاه‌های هنری عمارت مصدقی است که از ۲۶ اسفند الی ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۹ عصر بیش از ۲۰ غرفه فعال است.

جلیلی بیان داشت: علاوه بر نمایشگاه‌های فوق  شهرستان ملایر در حوزه مبلمان منبت دارای بازارمبلمان منبت  در ۳۲ متری مطهری، بلوار شهید بهشتی، کوچه کارآفرینی ( کارخانه قند )، شهرک صنعتی خوشه مبلمان منبت، روستای دهنو و شهر جوکار ، سامن  است که شامل ۶۲۰ نمایشگاه یا فروشگاه است که در حال حاضر به صورت ۱۰۰ درصد باز و مشغول فعالیت هستند و در ایام تعطیل نیز بیش از ۳۰ درصد آنها فعال بوده و آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

جلیلی گفت: شهرستان ملایر در حوزه صنایع‌دستی دارای برند ملی منبت ،  جهانی مبلمان منبت و برند ملی مروار  با بیش از ۱۲۰۰۰ هنرمند در ۲۰ رشته هنری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha