بررسی مشکلات گردشگری اردبیل در کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی

با تشکیل جلسه کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی و مقصدهای گردشگری استان اردبیل، موضوع استحکام بنای واحدهای اقامتی استان و لزوم جمع‌آوری جارچی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، روز ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ جلسه کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی و مقصدهای گردشگری استان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و نمایندگان نهادهای عضو این کمیسیون برگزار شد. 

رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در این جلسه گفت: استان اردبیل در سال جاری رتبه نخست بازاریابی گردشگری خارجی را در کشور کسب کرده است و اتفاقات خوبی برای صنعت گردشگری استان افتاده که باید از این فرصت به نحو احسن برای رونق گردشگری استفاده کنیم. 

 قاسمیان افزود: فعالیت واحدهای اقامتی بدون استحکام بنا به ویژه درمورد مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرهای قدیمی قابل قبول نیست و لیست این واحدها باید احصا شده و به صورت موردی مشکل آنها بررسی شده و با راه‌حل‌های موجود مشکلات این واحدها در اسرع وقت و پیش از وقوع هرگونه اتفاق ناگواری مرتفع شود. 

او تاکید کرد: درمورد ساماندهی تورهای غیر مجاز نیز با افزایش ارتباط بین دستگاهی و با اقدامات مشترک، تورهای برگزار شده در استان ساماندهی می‌شود و صدا و سیمای استان نیز باید با تولید محتوای مناسب آگاهی لازم را به مردم درمورد شرکت در تورهای غیرمجاز و عواقب آنها ارائه کند. 

معان سیاسی استانداری اردبیل همچنین با اشاره به لزوم اتخاذ راه حل مناسب برای موضوع جارچی‌ها در ورودی شهرهای توریست‌پذیر، گفت: مصوبات جلسات کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی به صورت مستمر پیگیری می‌شود و اعضای کمیسیون باید در راستای عمل به مصوبات جلسه همت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha