نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی زنان سیستان و بلوچستان در سفارت استرالیا برپا شد 

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از برگزاری نمایشگاه محصولات فاخر صنایع‌دستی زنان این استان برای نخستین بار در سفارت استرالیا در تهران خبر داد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، زهرا ابراهیمی ۲۴ اسفندماه اظهار کرد: صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از اصیل‌ترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی ایران و جهان و قدمت آن به درازای تاریخ است که در این بین سوزن‌دوزی، خامه‌دوزی، سفالگری، حصیربافی، سکه‌دوزی، قالی و گلیم‌بافی از مهم‌ترین صنایع‌دستی زنان این استان به شمار می‌رود. 

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بین انواع و اقسام متنوع صنایع‌دستی زنان استان رشته‌های سوزن‌دوزی و خامه‌دوزی در سایه عشق و علاقه و با حوصله‌ طرح‌های افسونگر و خیال‌پرور خود را توسط نخ و سوزن بر روی پارچه نقش می‌بندد و عاشقانه‌ترین هنر زنان این دیار که از جان و دل نقش بسته است را به نمایش می‌گذارد. 

او تصریح کرد: با توجه به جایگاه والای هنر دست زنان استان نمایشگاه محصولات فاخر صنایع‌دستی با همکاری لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران و با حضور سایر نمایندگان سفارتخانه های فعال در ایران، سازمان های مردم نهاد بین المللی و داخلی در سفارت استرالیا در تهران برگزار شد که بسیار مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت. 
ابراهیمی تصریح کرد: همچنین در حاشیه این نمایشگاه پرچم کشور استرالیا توسط بانوی سیستانی خامه دوز به سفیر این کشور در ایران هدیه شد. 
او با بیان اینکه برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها با هدف معرفی ظرفیت های هنری بانوان این خطه، رونق اقتصادی، شناخت هنر فاخر و نیز افزایش روحیه خودباوری و این قشر تاثیرگذار در استان در دستور کار دفتر بانوان و خانواده استانداری قرار دارد و برگزاری این گونه نمایشگاه ها به معرفی بیش از پیش این هنر بی بدیل منتج خواهد شد . 
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: معرفی این ظرفیت در سال‌های اخیر و فعالیت‌های استان منجر به ارتقاء نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان شده و از منظر دیگر در غالب موارد فعالیت در عرصه هنر فاخر صنایع دستی با مدل کارآفرینی اجتماعی توامان شده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha