انجمن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس تشکیل شد

جلسه انجمن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس با حضور معاونت امور سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دبیر ستاد و دیگر اعضای انجمن در محل فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار شد

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی،  معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه طبس روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: در این جلسه بحث انجمن‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تشکیل این انجمن رو در شهرستان خواهیم داشت و از ظرفیت‌های این نهاد استفاده خواهیم کرد و تشکیل انجمن بخش‌ها نیز توسط بخشداران انجام خواهد شد.

محمد عرب رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس ضمن قرائت دستورالعمل و اساسنامه تشکیل انجمن، هدف از تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی را صیانت از میراث‌فرهنگی و توسعه  و پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث‌فرهنگی و توسعه و ترویج صنایع‌دستی و رونق گردشگری عنوان کرد.

عرب گفت: ما در سطح شهرستان بیش از ۴۵۰ اثر شناسایی شده داریم که ۶۴ اثر ثبت آثار تاریخی، ۱۲ اثر ثبت میراث طبیعی و هشت اثر ثبت آثار معنوی شده‌اند که مجموعاً ۸۴ اثر به‌نام شهرستان در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است. از مجموع ۱۴ روستای هدف گردشگری استان، هفت روستا را در شهرستان طبس داریم که هنوز روستاهایی هست که دارای قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری هستند.

او ضمن قرائت لیست اعضای حقوقی انجمن گفت: علاوه بر اعضای حقوقی و حقیقی که امروز مشخص خواهند شد، متناسب با موضوع جلسه و تصویب اعضا، می‌توانیم از حضور فعالان و صاحبنظران بنا به موضوع مورد بحث در جلسات بعنوان میهمان استفاده کنیم.

در این جلسه اعضا پس از بحث و تبادل نظر اعضای حقیقی، معتمدین، نائب رئیس و حسابدار انجمن را با رای اکثریت اعضا مشخص کردند که در جلسات آتی انجمن حضور خواهند داشت. همچنین سامان‌دهی مناطق گردشگری خارج از محدوده شهر و روستا مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha