۶۲ هزار کلاس برای اقامت فرهنگیان در نوروز آماده‌سازی شد/ پیش‌بینی اسکان ۴۲۰ هزار خانوار در مراکز آموزش و پرورش/ آماده‌باش عوامل اجرایی برای خدمت به فرهنگیان

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش شده ارتقای سطح کیفی خدمات در جهت حفظ و ارتقای شأن و جایگاه فرهنگیان با حداقل هزینه و حداکثر خدمات فراهم شود.

سیدسعید مقدم‌زاده، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش با ارائه خدمات ارزان و فراگیر در اقصی‌نقاط کشور قصد دارد بار سنگینی از دوش متولیان گردشگری کشور برداشته و نقش مهمی در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در مناطق محروم کشور داشته باشد.

او افزود: تلاش شده ارتقای سطح کیفی خدمات در جهت حفظ و ارتقای شأن و جایگاه فرهنگیان با حداقل هزینه و حداکثر خدمات فراهم شود.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ۶۷۰۴ مدرسه شامل ۶۱ هزار و ۴۵۱ کلاس جهت ارائه خدمات اسکان موقت فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ آماده‌سازی شده است، همچنین ۳۰۰ اردوگاه (۳۰۰۰ سوئیت)، ۵۰ مرکز (۲۰۰۰ خوابگاه) و ۲۰ هزار و ۱۵۸ نفر عوامل اجرایی آماده ارائه خدمات به فرهنگیان سراسر کشور هستند.

او با اشاره به اینکه پذیرش فرهنگیان به دو روش حضوری و رزرو اینترنتی انجام می‌شود، گفت: فرهنگیان می‌توانند با استفاده از سامانه متمرکز اسکان به آدرس Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام کنند و پذیرش حضوری فرهنگیان از بیست‌وهشتم اسفند ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ است.

مقدم‌زاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۳، ۴۲۰ هزار خانوار به تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش شوند، افزود: همچنین پنج استان که بیشترین فراوانی پذیرش مسافران در نوروز ۱۴۰۲ را داشتند، استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و یزد بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در مراکز اسکان نوروزی پذیرش می‌شوند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، همچنین مدارس نوساز، بزرگ و با دسترسی آسان به طرح اسکان نوروزی اختصاص می‌یابند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122501600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha