اسکله‌های گلستان آماده استقبال از مسافران نوروزی

مسئول امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی گلستان از اجرای اقدامات موردنیاز به‌منظور ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران و آمادگی اسکله‌های استان برای استقبال از مسافران نوروزی در سواحل استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمد میرنژاد امروز جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ بابیان این مطلب، گفت: در ایام تعطیلات نوروز، بازدیدهای منظم همکاران واحد دریایی بنادر گلستان از ایمنی مسیر تردد شناورها و اسکله‌ها در شهرستان‌های بندرگز و بندرترکمن در دستور کار قرار دارد و تمامی عوامل اجرایی در ایام نوروز با سرکشی منظم از اسکله‌ها و قایق‌ها در صورت مشاهده هرگونه موارد ناایمن و مخاطره‌آمیز توسط قایق‌ها و شناورهای حامل مسافران دریایی جلوگیری کرده و اجازه تردد نخواهند داد.

مسئول امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی گلستان خاطرنشان کرد: در آستانه تعطیلات عید و سفرهای دریایی نوروزی، ایمن‌سازی اسکله‌ها و تسهیل ارائه خدمات به مسافران دریایی با نصب بنر راهنمای مسافر برای سوارشدن به شناور، تهیه جلیقه و حلقه نجات، نصب کپسول حریق و جعبه کمک‌های اولیه در ایستگاه‌های تعاونی قایقرانی تفریحی شهرستان‌های ساحلی گلستان اجرایی شده است.

استفاده سالانه بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر دریایی از اسکله‌های گلستان
او بابیان این‌که به‌طور میانگین سالانه بیش از ۲۰۰ هزار مسافر دریایی برای تفریحات آبی از اسکله‌های گلستان استفاده می‌کنند، ابراز امیدواری کرد در ایام تعطیلات نوروزی، مهمانان و مسافران دریایی ضمن رعایت نکات ایمنی، سفر خوبی را در این استان تجربه کنند.

به گفته میرنژاد، عملیات لایروبی کانال آشور و تبادل آب بین دریا و خلیج گرگان و بالا آمدن سطح آب موجب تسهیل تردد شناورها شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122501602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha