تورهای گردشگری رایگان بافت تاریخی شیراز در نوروز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای تورهای گردشگری رایگان بافت تاریخی شیراز ویژه نوروز خبر داد.

 به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس محمد ثابت اقلیدی امروز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ بابیان اینکه ۲۰ راهنما و راه‌بلد آموزش‌دیده تورهای رایگان و نوروزی بافت تاریخی شیراز را برگزار می‌کنند گفت: راهنمایی میهمانان نوروزی در بافت تاریخی شیراز جهت مسیریابی اماکن گردشگری فارس نیز از دیگر فعالیت این راهنمایان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این برنامه توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز در ایام نوروز برگزار خواهد شد.

ثابت اقلیدی گفت: ایستگاه ثبت‌نام این تورهای گردشگری در مقابل خانه تاریخی نصیر الملک در خیایان لطفعلی‌خان زند است.

 او افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز برای این تورهای گردشگری چند مسیر با موضوع فلسفه و حکمت اسلامی، حافظ چهارده‌روایت قرآن و چند برنامه فرهنگی با محوریت قرآنی و فرهنگی افزوده‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه این تورها به‌نوعی طراحی‌شده که از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ هر ۴۵ دقیقه دست‌کم یک تور برگزار گردد گفت: اجرای مسابقات فرهنگی و اعطای هدایا به مسافران نوروزی ازجمله برنامه‌های حین اجرا تورها است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122501637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha