کنگاور آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور از آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمد جواد عظیمی روز شنبه ۲۶ اسفندماه در گفت و گویی کنگاور را دروازه ورود به استان کرمانشاه معرفی کرد و افزود: برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی تاکنون سه جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر را در شهرستان برگزار کرده‌ایم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور ادامه داد: دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، شهرداری، هلال احمر، راهداری، میراث‌فرهنگی و ... همه پای کار هستند تا میزبانی درخور شانی را از میهمانان نوروزی داشته باشیم.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش تاکنون دو مدرسه به همراه خانه معلم را برای اسکان میهمانان نوروزی تدارک دیده، یک اقامتگاه بوم‌گردی نیز در دهستان فش داریم که در ایام نوروز فعال است.

عظیمی ادامه داد: جمعیت هلال احمر شهرستان هم پایگاه‌های امداد و نجات خود را در ورودی معبد آناهیتا فعال کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور از معبد آناهیتا به عنوان مهمترین بنای تاریخی این شهرستان نام برد و گفت: این بنای تاریخی که هنوز زمان دقیق ساخت و نوع کاربرد آن مشخص نیست، هرساله گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند، امسال نیز میزبان گردشگران از سراسر کشور خواهد بود.

او تاکید کرد: در ورودی محوطه آناهیتا یک بازارچه صنایع دستی را با تعداد ۱۰ غرفه راه‌اندازی کرده‌ایم.

عظیمی در ادامه از سراب فش، روستای فش به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی، سراب کبوتر لانه، حمام‌های تاریخی شهر کنگاور و ... به عنوان دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان نام برد.

شهرستان کنگاور در شرق استان کرمانشاه یکی از دروازه ورودی اصلی استان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha