اپلیکیشن گردشگری «نگارستان» آماده راهنمایی مسافران نوروزی استان گلستان

مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: اپلیکیشن جامع نگارستان که با هدف معرفی جاذبه‌های ۱۴ شهرستان استان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین اطلاعات ویژه مسافران مهیا شده هم‌اکنون آماده راهنمایی مسافران نوروزی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مسعود زیارتی با بیان این مطلب گفت: اپلیکیشن جامع نگارستان که باهدف معرفی جاذبه‌های استان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین اطلاعات ویژه مسافران در سال‌های گذشته اجرایی شد، هم‌اکنون با آغاز سفرهایی نوروزی و با به‌روزرسانی اطلاعات در دسترس گردشگران ورودی به استان قرار دارد.

مسئول روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: با توجه به برخورداری استان از تنوع اقوام و اهمیت اطلاع‌رسانی و معرفی توانمندی‌های استان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مسافران و در اختیار گذاشتن اطلاعات ویژه و موردنیاز مسافران و گردشگران، این نرم‌افزار به‌صورت آنلاین در اختیار عموم قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: از قابلیت‌های مهم این اپلیکیشن می‌توان به معرفی جاذبه‌ها، قابلیت جست‌وجوی جاذبه‌ها، امکان ثبت جاذبه‌ها توسط شهروندان، نمایش جاذبه‌ها بر روی نقشه گوگل اشاره کرد.

زیارتی افزود: معرفی شهرستان‌های استان در قالب آداب‌ورسوم، وجه‌تسمیه، جاذبه‌های گردشگری، پیشینه تاریخی، صنایع‌دستی و سوغات و همچنین اطلاعات ویژه مسافران نظیر تأسیسات اقامتی و پذیرایی، پارک‌ها، مراکز درمانی، پمپ‌بنزین‌ها، مجتمع‌های بین‌راهی(نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی) و... از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است.

مسئول روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان همچنین گفت: گردشگران می‌توانند با نصب این اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود نقاط دیدنی، تاریخی و اماکنی که قصد بازدید آن را دارند، در برنامه شناسایی کرده و اطلاعات لازم و موقعیت آن را بر روی نقشه گوگل دریافت کنند.

او در ادامه به نحوه دسترسی این اپلیکیشن اشاره کرد و گفت: به‌منظور دانلود و استفاده از اپلیکیشن نگارستان مخاطبان می‌توانند لینک مستقیم فایل نصب اپلیکیشن را از پرتال اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به آدرس  https://golestan.mcth.ir و نیز کافه بازار دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha