بیش از ۵۰ برنامه نوروزگاه در استان اردبیل اجرا می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از ۵۰ برنامه نوروزگاه در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، یحیی نجارقابل گفت: در ایام تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ برای اجرای بیش از ۵۰ برنامه نوروزگاه در سراسر استان برنامه‌ریزی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی هر شب بعد از افطار میزبان مراسم نوروزگاه خواهد بود که این برنامه با همکاری شهرداری اردبیل اجرا می‌شود.

او تاکید کرد: همچنین هرروز در شهرستان‌های مختلف استان توسط ادارات میراث‌فرهنگی شهرستان‌ها و با همکاری سایر ادارات شهرستانی برنامه‌های نوروزگاه به مناسب عید نوروز برگزار می‌شود.

نجارقابل با اشاره به اینکه تعدادی از برنامه‌های نوروزگاه در روزهای گذشته و در قالب جشن‌های استقبال از نوروز و آیین نو اوستی و چشمه‌باشی برگزار شده‌اند، ادامه داد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، هدف از برگزاری برنامه‌های نوروزگاه گرامیداشت این مناسبت‌ها و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha