نمایشگاه عکس زاهدان قدیم در موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق افتتاح شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از افتتاح نمایشگاه عکس زاهدان قدیم در نگارخانه موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق خبر داد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی سعادتیان اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور شهردار زاهدان و اعضای شورای اسلامی شهر در محل نگارخانه موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق افتتاح و برای بازدید علاقه‌مندان دایر است. 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این نمایشگاه از امروز به مدت سه در موزه زاهدان برپا است و علاقه مندان به فرهنگ و هنر و تاریخچه زاهدان می توانند از نزدیک تصاویر موجود در این نمایشگاه را بازدید کنند. 

او ادامه داد: یکی از کارهای ارزشمند که امروز برای ما به یادگار مانده، تلاش‌های هنرمندانی است که طی سالیان قبل نسبت به ثبت و ضبط تصاویر گذشته شهرستان زاهدان اقدام کرده اند و امروز به عنوان هویت شهر و سند مورد استفاده می‌گیرد. 

به گفته سعادتیان، در این نمایشگاه تعداد ۳۲ تابلوی عکاسی از فضای شهری و محله‌های قدیمی زاهدان وجود دارد که توسط غلامحسین اردویی جوان تصویربرداری شده است. 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم نیز از آقای غلامحسین اردویی جوان که از عکاسان و مستندنگاران برتر و با سابقه در حوزه مردم‌شناسی و ساختار شهری است با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha