نجات ۱۳۷۸ نفر از دریا در سال جاری توسط مرکز تجسس و نجات سازمان بنادر/ اعلام شماره تماس ۱۵۵۰ برای گزارش هر گونه سانحه دریایی

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه شماره تماس ۱۵۵۰ برای ارائه گزارش هر گونه سانحه دریایی در دسترس تمامی افراد است، گفت: از ابتدای سال جاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی ۱۳۷۸ نفر از دریا، نجات یافته‌اند.

به گزارشمیراث آریا، نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه به منظور تشریح اقدامات و برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: سفرهای دریایی در تمامی ایام سال با روند افزایشی روبرو است و اداره کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولیت حفظ ایمنی مسافران را بر عهده دارد.

او افزود: شماره تماس ۱۵۵۰ جهت هرگونه نیاز امدادی توسط افراد و شناورها در دسترس و هفت مرکز فرعی و ۱۳ مرکز اصلی در کل کشور مستقر برای هماهنگی سوانح دریایی، تعیین شده است.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۲۷ فروند شناور تخصصی جستجو نجات دریایی خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: ۱۲۳ همیار ناجی تحت پوشش حمایت سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت می‌کنند و ۴۸ فروند شناور آتشخوار برای مهار حریق و ارائه خدمات امدادی در نظر گرفته شده است.

پسنده با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳۷۸ نفر را در دریا نجات دادیم و به ۲۷۶ نفر نیز خدمات درمانی ارائه کردیم، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به واسطه وظیفه حاکمیتی خود در حوزه خدمات امداد و نجات فرقی بین قایق مجاز و غیرمجاز نمی گذارد اما بیش از ۷۰ درصد امدادها، مربوط به قایق‌های غیرمجاز است.

او  افزود: متناسب با شرایط جوی، ترددهای دریایی متوقف می‌شود اما برخی مردم که به هشدارها توجه نمی کنند از قایق های غیرمجازی که از مبادی غیرمجاز عبور می‌کنند، استفاده کرده و در دریا دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه همچنین گشت‌های پهپادی مدنظر قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: طرح ملی جستجو و نجات دریایی کشور فعال شده و با هماهنگی و تعامل ستگاه‌های مختلف و مرتبط در صورت برو سوانح، کمک‌های لازم را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha